کد خبر : 9191
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 12:53
893 views

رئیس آموزش و پروش بخواند؛

از دغدغه تهیه البسه مدارس تا سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

از دغدغه تهیه البسه مدارس تا سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان
هر ساله شهریورماه که می رسد یک جنب و جوش خاصی در بین خانواده ها بوجود می آید و آن تلاش برای آماده کردن دانش آموزان و مهیا کردن لوازم ضروری آنها است.؛

هرساله  شهریورماه که می رسد یک جنب و جوش خاصی در بین خانواده ها بوجود می آید و آن تلاش برای آماده کردن دانش آموزان و مهیا کردن لوازم ضروری آنها است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سفیرشوشتر، طبق گزارش و تماس‌هایی کهخانواده‌ها با این رسانه گرفتند، متأسفانه امسال در حوزه آموزش و پرورش  دو معضل مهم برای خانواده‌ها در شوشتر به وجود آمده است.

اولین مشکل تهیه‌ی لباس های فرم مدارس است که در سال گذشته مراکز خیاطی که آموزش و پرورش معرفی کرده بود، کارنامه‌ی قابل قبولی نداشتند و مردم بارها به مدارس و آموزش و پرورش مراجعه کرده و اظهار نارضایتی خود را از خدمات مراکز اعلام کرده بودند.

امسال آموزش و پرورش نه تنها آن مراکز را تغییر ندادند بلکه مدارس بیشتری را برای جهت دریافت خدمات به این مراکز واگذار کرده‌ است، شایان ذکراست برخی از مراکز خیاطی بعلت تخصیص سهمیه بیش از توان و ظرفیت به آنها، قادر به تحویل البسه با کیفیت نیستند.

و جالب‌تر این است که مدارس به نحوی تقسیم بندی شده است که از یکمنطقه‌ی  شهر باید به منطقه‌ی دیگر بروند، به‌طور مثال مدارس فرهنگ شهر برای تهیه‌ی لباس باید به دروازه یا جاده‌یصاحب بروند. چرا؟ چند هزار دانش آموز باید به منطقه‌ی دیگر بروند در حالی کهمنطقی تر این است که مراکزخیاطی در این مناطق ایجاد شود تا حداقل مردم با مشکلات کمتری البسه فرزندان خود را تهیه نمایند.

معضل دیگر سرویس مدارس است، تهیه سرویس ایاب و ذهاب مدارس در سنوات گذشته به عهده خانواده دانش آموزان بوده و خانواده‌ها با منعقد کردن قرارداد با تاکسی سرویس ها مشکل ایاب و ذهاب را با توجه به نقایص این روش حلمی‌کردند، اما از اواسط سال گذشته آموزش و پرورش به مدارس و دانش آموزان اعلام نموده که تا سال آینده مدارس مستقلاً برای دانش آموزانی که نیاز به سرویس دارند سرویس تهیه می کند.

اما با گذشت یک هفته از شهریور ۹۷ هنوز خانواده‌ها در بلاتکلیفی تهیه یا عدم تهیه سرویس ایاب و ذهاب به سر می‌برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر