در بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی انجام شد

تجلیل از استاد کار سازه‌های آبی شوشتر و بهره بردار کاروانسرای افضل توسط رئیس رسانه ملی

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از فعالان و کنشگران بناها و محوطه‌های تاریخی صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

گزارش نشست‌های تخصصی میراث‌فرهنگی، عملکرد آموزشی معاونت میراث‌فرهنگی، چهارمین همایش کارگاهی معاونان میراث‌فرهنگی کشور، انجمن خیران میراث‌فرهنگی و معماری و شهرسازی ایرانی‌اسلامی آنچه که هست و آنچه که باید باشد پنج کتاب منتشر شده توسط معاونت میراث‌فرهنگی هستند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.

قدردانی از ۱۴ استادکار، کنشگر، خیر و بهره‌بردار موفق میراث‌فرهنگی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در ادامه به اسامی تجلیل شوندگان و فعالیت‌های آن اشاره شده است.

در این نشست از محمدحسین معماریان اهل شوشتر که ۶۵ سال سابقه کاری دارد و در رزومه کاری خود تعمیر و مرمت پل بند شادروان، پل سنگ، ساباط‌های شوشتر، بقعه امامزاده عبدالله، خانه مستوفی، بازسازی گنبد مقام صاحب‌الزمان شوشتر و مساجد جامع سطح استان را جای داده است.

همچنین در این مراسم از سه بهره‌بردار موفق محمد حسین مقنی فرسادی از استان آذربایجان شرقی (کاروانسرای یام)، سامیه مهراب‌نیا از استان لرستان (حمام گپ)، غلامرضا صیادی از استان خوزستان (کاروانسرای افضل) قدردانی شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11749

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: