کد خبر : 9684
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 4:35
556 views

برای نخستین بار گل های زعفران درکشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر شکفته شدند

برای نخستین بار گل های زعفران درکشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر شکفته شدند
برای اولین بار در اين شركت كشت آزمايشي زعفران در مساحتی حدود صد متر مربع و به میزان پنج تن پیاز بصورت محدود کشت گرديد؛

برای اولین بار در درکشت و صنعت امام خمینی(ره) کشت آزمایشی زعفران انجام شد و در حال حاضر با شکفته شدن گل های زعفران، برداشت این محصول آغاز شده است.
مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره): گفت: برای اولین بار در این شرکت کشت آزمایشی زعفران در مساحتی حدود صد متر مربع و به میزان پنج تن پیاز بصورت محدود کشت گردید و خوشبختانه هم اکنون این پیازها به ثمر نشسته و برداشت گل ها به منظور جدا سازی کلاله برای خشک نمودن و استفاده در حال انجام می باشد.
محمدرضا عصاره نژاد با بیان اینکه نخستین برداشت از کشت آزمایشی زعفران در این شرکت صورت می گیرد، گفت: رویش کمی و کیفی آزمایشی کشت زعفران در این شرکت بیانگر اقتصادی بودن کشت این محصول ارزشمند در این منطقه است.
عصاره نژاد گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق جهش تولید، اجرای طرح‌های مختلف از جمله کشت زعفران ، دامپروری ، صنایع تبدیلی ، پرورش قارچ و … در کنار تولید محصول شکر، با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی منطقه شعیبیه و جوانان جویای کار گفت: کشت این گیاه می‌تواند سود سرشاری عاید کشاورزان نموده و این شرکت آمادگی دارد تا نسبت به آموزش و گسترش آن در بین جوانان جویای شغل در منطقه اقدام نماید.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر