کد خبر : 5218
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 5:32
665 views

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟ خیلی از افراد تصور میکنند اگر میوه‌ها و بعضی ‌سبزیها را با پوست مصرف کنند، مفیدتر است اما همیشه اینطور نیست مثلا از آنجا که برای نگهداری محصولاتی مانند سیب سردخانه‌ای یا خیار گلخانه‌ای از ترکیب‌های شیمیایی خاصی استفاده میشود که در پوست میوه و سبزی باقی

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

خیلی از افراد تصور میکنند اگر میوه‌ها و بعضی ‌سبزیها را با پوست مصرف کنند، مفیدتر است اما همیشه اینطور نیست مثلا از آنجا که برای نگهداری محصولاتی مانند سیب سردخانه‌ای یا خیار گلخانه‌ای از ترکیب‌های شیمیایی خاصی استفاده میشود که در پوست میوه و سبزی باقی میماند، بهتر است این محصولات قبل از مصرف پوست گرفته شوند اما چه میوه و سبزیهایی را میتوان با پوست خورد و کدام میوه و سبزی را باید پوست کند؟

در پاییز و زمستان، سیب را میتوان با پوست خورد چون در این فصل تازه است اما در فصل‌های دیگر برای نگهداری سیب از ترکیب‌هایی استفاده میشود که خوراکی نیستند بنابراین پوست سیب‌های ذخیره شده در انبار، به ویژه سیب‌هایی که شب عید میخرید باید حتما قبل از خوردن بگیرید.

خیار گلخانه‌ای هم حتما باید پوست گرفته شود در حالی که خیار جالیزی را میتوان با پوست خورد. پوست هویج هم هرچند نازک، بهتر است گرفته شود زیرا با وجودی که این ‌کار اینکه مضراتی دارد، متاسفانه پای آن نفت میریزند.

کدو سبز را هم میتوان با پوست مصرف کرد اما کیوی به دلیل اینکه مدت طولانی نگهداری میشود و در انبار میماند، باید قبل از خوردن پوست گرفته شود.

به‌طور کلی، میوه‌های انباری و محصولاتی را که مدتی در گلخانه میمانند باید پوست کند چون در انبار سموم فسفره استفاده و حتما مقداری از این مواد جذب پوست میوه میشود اما میوه‌های تازه آمده به بازار را میتوان با پوست خورد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر