کد خبر : 6628
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 4:15
660 views

همه ی دستگاه ها در ریشه کنی بیسوادی تلاش کنند

همه ی دستگاه ها در ریشه کنی بیسوادی تلاش کنند

به گزارش  سفیر شوشتر، حیدر نجفی در این جلسه اظهار داشت:تمامی اعتبارات لازم جهت اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فصل تابستان جذب شده و هیچگونه مشکل تامین اعتباری در این خصوص وجود ندارد. وی افزود: هدف از اجرای طرح سوادآموزی در کشور ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است و در این

ن

به گزارش  سفیر شوشتر، حیدر نجفی در این جلسه اظهار داشت:تمامی اعتبارات لازم جهت اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فصل تابستان جذب شده و هیچگونه مشکل تامین اعتباری در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح سوادآموزی در کشور ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است و در این زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

فرماندار شوشترگفت:با توجه به اینکه این طرح یکی از منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری می باشد کلیه دستگاهها جهت اجرایی کردن آن اهتمام ورزند.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از کارهای اصلی که به این طرح کمک می کند داشتن آمار بی سوادان است تصریح کرد:سن جامعه ی هدف این طرح بین ۱۰تا ۴۹سال می باشد و شناسایی افراد بی سواد توسط مراکز بهداشتی،آموزشی،دهیاری ها،صنوف و سایر مراکز مربوطه تا هفته ی آینده انجام خواهد شد.

این طرح در سه دوره ی سوادآموزی،انتقال و تحکیم اجرا می شود.

حق الزحمه ی هر نفر در دوره ی سوادآموزی ۶۳۰هزار تومان ،دوره ی انتقال ۷۵۰ هزارتومان و دوره ی تحکیم ۹۰۰هزارتومان می باشد که بعد از قبول شدن افراد به مربیان پرداخت می شود.

۲۰درصد سرانه ی هزینه ی تمام شده ی افراد نیز بعنوان تشویقی به آنان پرداخت می شود.

در این جلسه آقای شهرانی مدیر آموزش و پرورش با تشکر از حضور مدعوین و تبریک اعیاد و جشن های مبعث و ماه شعبان به بیان این نکته پرداخت که:یکی از معیارها و شاخص های جوامع بین المللی سواد و سواد آموزی  است .

وی افزود: سازمان یونسکو نیز تاکید بر رفع بیسوادی از جوامع بشری دارد برهمین مبنا مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز برنامه جامعی به این منظور تدوین کرده اند تا جهت تحقق این مهم فعالیت ها سازماندهی شده و شتاب بخشی شود.

مدیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتظار داریم تا خروجی این جلسات که بصورت مستمر تشکیل می شوند از حالت فعلی خارج شده و عملیاتی شوند و سایر نهادها و مسئولین آنها نیز در این امر مهم درگیر شوند و مشارکت جدی داشته باشند.

و ی تصریح کرد: ما بنا بر آمار ارائه شده از طرف سازمان های معاونت سواد آموزی استان ۳۲۰۰ نفر بیسواد داریم که با توجه به تلاش شبانه روزی آموزش و پرورش با واقعیت  مغایرت دارد و ما نمی دانیم که آنها این آمارها را ازچه طریقی جمع آوری می کنند و ملاک آن چیست.

انتهای پیام /*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر