پاسخ‌های چیت‌چیان قانع کننده نبود/ فرصت یک ماهه به وزیر نیرو برای حل مشکلات

سادات

به گزارش سفیر شوشتر، سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در باره حضور چیت‌چیان وزیر نیرو در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: چند سوال از وزیر نیرو مطرح بود که این سوال‌ها امروز در کمیسیون انرژی پرسیده شد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال نخست در خصوص نمک زایی سد گتوند بود، اظهار کرد: متاسفانه از زمان احداث سد گتوند نگرانی و دغدغه خود را در زمینه اجرای این سد مطرح و هشدار دادیم که نسبت به معدن نزدیک این سد احتیاط لازم در نظر گرفته شود.

طرح انتقال نمک سد گتوند به خلیج فارس اجرایی نشد

وی با طرح این سوال که چرا تا کنون طرح انتقال نمک سد گتوند به خلیج فارس اجرایی نشده است، افزود: مسوولین گفته بودند که برای حل مشکل و مهار نمک سد گتوند راه‌حل علمی وجود دارد اما پس از ابگیری این سد و وجود نمک زایی آن قرار شد نمک سد گتوند را به خلیج فارس منتقل کنند که متاسفانه و علیرغم گذشت مدت‌ها این اقدام عملی نشده است.

سادات ابراهیمی گفت: پاسخ آقای چیت چیان در خصوص سد گتوند این بود دستور اجرای طرح داده شده و باید منابع مالی آن تامین شود که باید در این خصوص تجدید نظر شود، البته ریاست محترم جمهور هم در این خصوص دستوراتی دادند.

نماینده مردم در خانه ملت با اعلام اینکه کارگروهی برای بررسی این مشکل تشکیل شده و قرار است نظر خود را اعلام کند، بیان کرد: در مورد خسارات وارده به مردم و منطقه نیز اعلام شد که بخش زیادی از این خسارات جبران شده و مابقی هم در آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از پاسخ وزیر نیرو در مورد سوال اول قانع نشدم، بیان کرد: قرار شد به وزیر و مسوولین این وزارتخانه یک فرصت یک ماهه داده شود تا اقدام عملی در این خصوص انجان شود.

مشکلات بانکی کشاورزانمیان آب و درخزینهمنتظر مصوبه دولت

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه سوال دوم از وزیر نیرو در خصوص معوقات کشاورزان دشت میان آب و درخزینه بود، تصریح کرد: مشکلات بانکی برای کشاورزان ایجاد شده و مقصر هم دولت بود که باید خسارت کشاورزان را جبران و ۳۰درصد سهم بانک کشاورزی  را پرداخت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: چیت چیان پاسخ داد مکاتبات با دولت انجام شده و منتظر مصوبه هیئت وزیران است که باز هم در این خصوص قانع نشدم و یک مهلت یک ماهه برای حل این مشکل تعیین شد تا دولت اقدام لازم را انجام دهد.

اجرایی شدن پروژه‌ آبیاری و زهکشی دشت بزرگ، دهلران و…

وی با بیان اینکه عملیاتی نشدن پروژه‌های آبیاری و زهکشی دشت بزرگ، دهلران و .. سوال بعدی از وزیر نیرو بود، اظهار داشت: آقای چیت‌چیان کمبود منابع مالی را مطح کردند که پیشنهاد دادم از اعتبار و منابع مستقیم طرح کارون بزرگ استفاده و تامین شود که وزیر نیرو بالافاصله دستور  اجرای آن را صادر کردند.

سادات ابراهیمی گفت: در این جلسه همچنین در خصوص ریزش پل تاریخی گرگر در شوشتر بحث شد که اعلام کردند ۵میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکیمل این پروژه پیش بینی شده است که امسال عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص سوال دیگر از وزیر نیرو، بیان کرد: در مورد اپراتورهای برق و تبدیل وضعیت سوال کردم که آقای چیت چیان موافقت خود را با آن اعلام کردند و با توجه به کمبود منابع مالی، منتظر موافق و تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: در کل نسبت به پاسخ وزیر نیرو به سوالات قانع نشدم و آقای چیت‌چیان قول انجام اقداماتی را دادند که برای اجرایی شدن آن یک فرصت یک ماه دادم تا مشکلات اجرایی و عملیاتی شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=6636

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: