دزفول،شوشتر ؛ آیا جان مردم برای مسئولان اهمیت دارد

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از  روناش ، “وبلاگ پلاک دزفول” در آخرین به روز رسانی خود طی مطلبی انتقادی نوشت :

پای جان مردم که به میان می آید همه باید وقت بگذارند، برخی طرح ها نیاز به مطالبه عمومی دارد،نیاز به فریاد زدن های زیاد دارد،برخی مطالبات را تا اجرای نهایی باید بارها و بارها رسانه ای کرد، جاده های خوزستان و حادثه خیز بودن آنها از آندست طرح هایی است که باید وقت و بی وقت به سراغ مسئولان رفت و از آنان پرسید که چه شد؟ موضوع زیر در این راستا است ، لطفاً مطلب را تا آخر حوصله کرده و مطالعه نمایید و امید که به چشم مسئولان برسد :

???????????????????????????????

رسانه ها: تصادف در جاده دزفول – شوشتر باعث مرگ وزخمی شدن تعدادی از هموطنان شد. (این خبر هرازگاهی در طول ماه و حتی هفته منتشر می شود.)مثال: ۱- ۱۹ فروردین۹۳ حادثه رانندگی در محور دزفول ـ شوشتر ۲ کشته داشت. در این حادثه که در ۳۵ کیلو متری محور دزفول شوشتر و در سه راهی گتوند بین یک دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه وانت نیسان به وقوع پیوست ۲ سرنشین خودروی سواری پژو پارس جان خود را از دست دادند و دو سرنشین وانت نیسان نیز زخمی شدند. ۲- اول شهریور ۹۳، در جاده دزفول ـ شوشتر برخوردی بین خودرو پژو پارس و موتورسیکلت رخ داد که بر اثر آن یک نفر از راکبین موتورسیکلت کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد ۳- ۲۰ آبان ۹۳ روزسه شنبه ،تصادف بین دودستگاه خودروی وانت نیسان و سواری هیوندا در کیلومتر ۱۰ جاده دزفول – شوشتر ۱۱ نفر مصدوم و یک کشته برجای گذاشت و …

… و این خبرها همچنان وجود دارد، اگر فکری نشود.

تاسف آورترین تصادف در سالهای اخیر: تصادف مینی بوسی  در تاریخ ۲۵ آذر ماه ۹۲ در این محور که متاسفانه باعث مرگ ۱۲ نفر از هموطنان شد .

آخرین مورد: در ساعت ۱۲:۲۲ دقیقه امروز سه شنبه مورخ ۲۷ آبان ماه در برخورد دو دستگاه نیسان وانت در ابتدای جاده شهرک عدالت یک نفر کشته و دو نفر زخمی به جای ماند!

علت غالب تصادفات:مقصر انحراف به چپ ،سرعت بیش از حد، خواب آلودگی ، رعایت نکردن قوانین رانندگی و … راننده بوده است.

نتیجه گیری : بدون شک اگر قوانین رانندگی رعایت گردد و قدری با دقت و حوصله رانندگی نمود از بسیاری از حوادث جلوگیری می شود؛ اما آیا باید همیشه وسائل نقلیه مقصر باشند؟!سهم جاده های برون شهری در این حوادث چه مقدار است؟! آیا جاده های ما استانداردهای لازم را دارد؟! جاده ای که بیش از۳۵سال از عمر آن می گذرد و با نگاه به ظرفیت آن زمان احداث شده است ، بی عیب و نقص است؟ برخی از جاده ها طاقت را از راننده می ربایند ،مسئولان چه اندازه در تصادفات دخیل هستند؟!

مردم: این جاده برای حداقل بالای ۳۵  سال پیش ساخته شده است که تعداد وسائل نقلیه بسیار کم بود . آن زمان در برخی از روستاها گاهاً به تعداد انگشتان دست ماشین بود ، اما حالا چه؟ تردد در جاده به این شکل نبود، این همه ماشینهای سنگین حمل کننده ماسه نبود، این جاده کم عرض تحمل این حجم تردد را ندارد، مسئولان یا صدای اعتراض ما را نمی شنوند و یا خود را به بیخیالی زده اند.

رسانه ها: بارها این نکات را در قالب یادداشتهایی و یا مصاحبه با کارشناسان مطرح کرده و این مطالبه مردمی را رسانه ای کرده اند .

نتیجه گیری دوم : غالباًمسئولان در مقابله رسانه ها سخنان دلفریبی می زنند ، اما وقتی پای عمل به میان می آید آنچه مشاهده نمی شود ، کار و اقدامی موثر است!

آیا نباید نمایندگان دو شهر شوشتر و دزفول بصورت هماهنگ با هماهنگی دیگر نمایندگان خوزستان در خصوص راههای پرحادثه ی خوزستان که کم هم نیستند از جمله این جاده ، از وزیر مربوطه، سئوال و حتی  چنانچه کار پیش نرفت تا استیضاح پیش بروند؟(جان مردم کم اهمیت نیست!!) سال گذشته بعد از تصادف مینی بوس به وزیر فعلی آقایان نماینده تذکر دادند ، اما با گذشت زمان پی گیریها را از آن آب و تاب افتاد، نیاز است نمایندگان محترم این موضوع را بی خیال نشوندو تا حصول نتیجه پی گیری نمایند.

سخن آخر : این جاده ی قاتل نیاز به تعریض دارد ، و بر این حرف ،مردم و مسئولان متفق القول هستند؛ اما همتی می خواهد و حرکتی سریع و اقدامی جهادی که آن هم باید از جانب مسئولان صورت گیرد ،البته طرح بزرگراهی این جاده از دولت نهم کلید خورده است که متاسفانه اجرای آن که با جان مردم عجین است از آغاز تاکنون به صورت لاک پشتی پیش میرود(لاک پشتی که البته زیادی میل به استراحت دارد تا حرکتی مداوم) .

امید که مسئولان امر با جدّیت بیشتر به این طرح نگاهی دوباره بیاندازند.

بعد ازتحریر: بعد از انتشار این متن صبح امروز (پنج شنبه) خبری توجه ما را جلب کرد، تعصب زیبای یک مسئول برای مردمش که مشکلی مشابه مشکل دیار ما دارند : نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: درصورت عدم اختصاص اعتبار لازم برای تسریع در اجرای طرح چهار خطه کردن محور بجنورد – آزاد شهر ازسوی وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال، از نمایندگی درمجلس استعفا خواهم کرد. قاسم جعفری اظهارکرد: پیام استعفای خود را برای دفاع ازحقوق مردم این استان بخصوص خانواده قربانیان حوادث رانندگی در محور بجنورد – آزادشهر به عنوان «جاده مرگ» به وزیر راه وشهرسازی و معاون پارلمانی این وزارتخانه ارسال کردم.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4957

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: