کد خبر : 7377
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 12:51
655 views

فرهنگ نمازخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود

فرهنگ نمازخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود

به گزارش سفیر شوشتر به نقل خبرگزاری تسنیم، عصر امروز همایش نماز با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس و رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان و مسئولان شهرستان و مردم برگزار شد. سید موسی بلادیان در این همایش اظهار داشت: فرهنگ نماز باید در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نهادینه

به گزارش سفیر شوشتر به نقل خبرگزاری تسنیم، عصر امروز همایش نماز با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس و رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان و مسئولان شهرستان و مردم برگزار شد.

سید موسی بلادیان در این همایش اظهار داشت: فرهنگ نماز باید در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

وی افزود: در زمانی که دشمن مسائل اعتقادی و مذهبی ما را نشانه گرفته است و برای به بیراهه کشاندن جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده است باید با آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان زمینه‌های حضور آنان را در مساجد و تکایا بیش از گذشته کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به نقش مسئولان در فرهنگ سازی نماز، بیان کرد: همه مسئولان و مدیران باید در فرهنگ سازی بیش از پیش اقامه نماز در جامعه و ادارات تلاش کنند.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش نماز امری پسندیده است و قطعاً تأثیرات مثبتی در ترویج و تبیین فرهنگ دینی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام محمد جواد محمودی در این همایش به شیوه‌ها و روش‌های دعوت به نماز اشاره کرد و گفت: برای ترغیب خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها به نماز روحانیون ابتدا باید یک نگرانی را در خصوص تربیت فرزندان در والدین ایجاد کنند.

وی افزود: جامعه کنونی بر خلاف گذشته، جامعه‌ای باز است و دشمن درصدد گرفتن قدرت تشخیص از فرزندان از طریق ابزارهای تبلیغاتی و شبکه‌ها و فیلم‌ها بوده و آن چیزی که می‌تواند این قدرت تشخصی را به فرد بازگرداند نماز است.

این پژوهش گر دینی با اشاره به ترغیب خانواده به نماز عنوان کرد: والدینی که بچه‌هایشان میلی به نماز خواندن ندارند و از این کار سر باز می‌زنند نباید از دعوت فرزندان خود به نماز خسته شوند و همواره باید بچه‌های خود را به نماز خواندن ترغیب کنند.

وی به فراهم شدن شرایط ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج باید به موقع و در جوانی انجام شود و باید شرایط ازدواج و مشکلات اقتصادی جوانان در کشور حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر