فاز دوم توسعه بیمارستان شهدای شوشتر در حال ساخت است

فاز دوم توسعه بیمارستان شهدای شوشتر در حال ساخت است
بزودی مشکل محدودیت فضای فیزیکی بیمارستان از طریق پروژه در حال ساخت فاز دوم توسعه در ۵ طبقه و زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ متر حل خواهد شد ؛

موسی میری‌زاده، رییس بیمارستان شهدای شوشتر در خصوص دستاورد‌های بهداشت و درمان در طول ۴ دهه عمر انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، بهبود و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر مردم به خدمات بهداشتی – درمانی مناسب بود و به همین منظور، از آغاز انقلاب متولیان بهداشت و درمان با حمایت و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مکمل از جمله سازمان تأمین اجتماعی سعی در حفظ و ارتقای سلامت مردم داشته اند و در این مسیر دشوار برای رسیدن به اهداف خود و نیل به استقلال در این زمینه، اقدام به آموزش نیروی انسانی متعهد و ورزیده، تأسیس مراکز درمانی پیشرفته، ارتقای سطح کیفیت خدمات و تجهیزات پزشکی و همچنین افزایش سطح دانش سلامت مردم از طریق آموزش روش‌های پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها نموده اند.

وی از دیگر دستاورد‌های انقلاب در حوزه بهداشت و درمان پرا وشش گسترده و کامل واکسیناسیون، افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان برشمرد و افزود: مضاف بر آن پیشرفت در حوزه صنایع دارویی، نوآوری‌ها و اختراعات پزشکی نیز چشمگیر بوده است.

میری زاده در ادامه به معرفی بیمارستان و ارائه آمار عملکرد آن پرداخت و تصریح کرد: این بیمارستان با ۳۲ تخت شامل واحد‌های رادیولوژی، داروخانه، دندانپزشکی، درمانگاه عمومی و تخصصی، اورژانس و بخش‌های بستری، زایشگاه و اتاق عمل و با بهره گیری از تخصص‌های چشم، گوش و حلق و بینی، بیهوشی، زنان، داخلی، ارتوپدی و جراحی عمومی در سال ۱۳۸۵ به صورت سرپایی افتتاح شد و از سال ۱۳۸۷ مبادرت به پذیرش بیماران بستری کرد.

رئیس بیمارستان شهدای شوشتر در خصوص دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این بیمارستان شهدای شوشتر اظهار کرد: با اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی که در راستای تکریم و رفاه بیماران و ارج نهادن به خواسته‌های بحق بیمه شده‌ها است، از توسعه امکانات رفاهی، تجهیزاتی، بهداشتی و تاسیساتی که ۴ محور اصلی طرح هتلینگ هستند و از سوی دیگر اجرای دقیق استاندارد‌های اعتبار بخشی که متضمن ارتقاء کیفیت و حفظ ایمنی بیمار است نیز به عنوان طرحی بسیار مهم و ماندگار در این بیمارستان پیاده و عملیاتی شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: امید است استاندارد‌های بهداشتی درمانی کشور با اجرای کامل و دقیق این طرح با سرعت و شتاب زیادتری به استاندارد‌های جهانی برسد.

موسی میری زاده در ادامه افزود: شوشتر دومین شهر استان خوزستان از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است و این مرکز هر روز شاهد سیل عظیمی از مراجعان است که ارائه خدماتی، چون ویزیت و داروی رایگان در این مرکز تعداد مراجعان را به شدت افزایش داده است، بهطوری که براساس آمار‌ها در سال گذشته ۴۱۰ هزار مراجعه به بیمارستان (متوسط ماهیانه ۳۴ هزار نفر) صورت گرفته است که از این تعداد ۴۵ هزار مورد مراجعه به پزشکان متخصص و ۳۶۵ هزار مورد نیز مراجعه به پزشکان عمومی بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۳۲۰ هزار مراجعه صورت گرفته است (متوسط ماهیانه ۳۶ هزار نفر) که نشان دهنده افزایش ۵/۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رییس بیمارستان شهدای شوشتر در ادامه به آمار بیماران بستری اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ جراحی (متوسط ماهیانه ۲۰۰ جراحی) و در ۹ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ جراحی (متوسط ماهیانه ۲۵۰ جراحی) انجام شده است و شاهد افزایش ۲۵ درصدی عمل‌های جراحی در این مرکز بوده ایم.

این مقام مسئول بیان داشت: در حال حاضر روزانه یکهزار و ۶۰۰ بیمار در یک سالن انتظار ۱۰۰ متری پذیرش می‌شوند که به قول معروف جایی برای سوزن انداختن وجود ندارد.

موسی میری زاده تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه مدیر درمان استان خوزستان و تلاش وافر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بزودی مشکل محدودیت فضای فیزیکی بیمارستان از طریق پروژه در حال ساخت فاز دوم توسعه در ۵ طبقه و زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ متر حل خواهد شد و تخت‌های بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت افزایش خواهند یافت.

وی در پایان به سیستم HIS بیمارستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال ۹۴ سیستم HIS بیمارستان راه‌اندازی گردیده و نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند، همچنین در راستای تکریم ارباب-رجوع، سیستم نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی راه اندازی شد و رادیوگرافی دیجیتال و سیستم پکس (PACS) برای خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان عزیز دایر و فعال گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر