کد خبر : 7428
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 17:31
695 views

نشست هماهنگی برافراشتن بیرق عزای امام حسین (ع) در شب اول محرم در شوشتر برگزار شد

نشست هماهنگی برافراشتن بیرق عزای امام حسین (ع) در شب اول محرم در شوشتر برگزار شد

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا در این نشست که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان ، امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت متوسلین طفلان مسلم (مسجد ابریشم کاران) و شورای هیئت های مذهبی شوشتر شرکت داشتند پیشنهادها برای

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا در این نشست که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان ، امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت متوسلین طفلان مسلم (مسجد ابریشم کاران) و شورای هیئت های مذهبی شوشتر شرکت داشتند پیشنهادها برای حضور هرچه باشکوه تر مردم منطقه و سایر نقاط همجوار در این آیین مذهبی که عمری ۱۰ساله در شهر دارالمومنین شوشتر دارد مطرح شد.
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر با اشاره به شور حسینی مردم شوشتر در شب اول محرم هرسال که با حرکت عمومی مردم به سمت حرم مطهر امامزاده عبدالله این شهر و به اهتزاز درآوردن بیرق عزای امام حسین(ع) همراه است گفت:برای برگزاری هرچه بهتر این آیین مذهبی باید نقاط ضعف آن برطرف و نکات قوت آن تقویت شود.
وی گفت: باید برای احیای هرچه بیشتر مکتب اهل بیت(ع) و حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) تلاش شود و در این راه باید همه پای کار بیایند.
امام جمعه شوشتر خواستار ثبت ملی اثر معنوی آیین برافراشتن بیرق عزای امام حسین (ع) در شب اول محرم شوشتر توسط میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان شد و افزود:از هم اکنون باید برنامه ریزی منسجم برای برپایی این آیین مذهبی مردمی صورت گیرد.
مسلم رحیمی مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان نیز در این نشست از آمادگی این رسانه برای پوشش کامل این آیین و پخش زنده آن در سیمای مرکز اهواز خبر داد و گفت: زمان حرکت مردم در این آیین به سوی حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) این شهر باید مناسب باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز در این نشست گفت: این اداره کل بخشی از امور پشتیبانی از این آیین مذهبی را برعهده خواهد گرفت و در حد توان برای باشکوه تر برگزار کردن این آیین برنامه ریزی خواهد کرد.
حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی برگزاری همایش دینی آیین برافراشتن بیرق عزای امام حسین(ع) در شب اول محرم را در شوشتر به لحاظ عظمت و حضور باشکوه مردم بی نظیر خواند.
حیدر نجفی فر فرماندار شوشتر نیز گفت: به لطف الهی هماهنگی خوب بین بخشی دستگاه های اجرایی و  هیئت متوسلین طفلان مسلم این شهرستان برای برپایی آیین برافراشته شدن بیرق عزای امام حسین (ع) در شب اول محرم در شوشتر ، مشکلات را به حداقل خواهد رساند.
در این نشست مصوب شد حرکت عمومی مردم مومن شوشتر در شب اول محرم به سوی حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) این شهر از ساعت ۲۱ شروع و تا ساعت ۲۳ به پایان برسد.
در این نشست بر همراهی اصناف و خیرین برای کمک به این آیین مذهبی تاکید شد.
طبق برنامه قرار است در آیین شب اول محرم و برافراشتن بیرق عزای امام حسین(ع) آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی مردم شوشتر را در این آیین مذهبی همراهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

علی شنبه , ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۱۴

ریاکاران خدارو که دیگه نمیتونید گول بزنید

علی سه شنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

سلام.اولا عمری ده ساله نیست عمری پیش ازهشتاد سال دارد دوما این مراسم متعلق به حسینیه سادات بوده که همینک نیز بر گزارمی شود وبه دست حاج جعفر اردی زاده رحمت الله افتتاح گردیده ولی پوشش رسانه ائی داده نشد

انتخاب سردبیر