کد خبر : 8868
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 18:02
739 views

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر پاسخگو باشید

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر پاسخگو باشید

سئوالات بی پاسخ مانده از رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر به گزارش سفیر شوشتر، رسانه های رسمی شوشتر(سفیر شوشتر و شوشتر نامه) از ابتدای نوروز ۹۶ در برنامه ریزی منسجم در دفتر شوشترنامه بر آن شدیم تا مجال را برای حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر و برگزاری مصاحبه مطبوعاتی مهیا کنیم، به این دلیل

سئوالات بی پاسخ مانده از رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر
به گزارش سفیر شوشتر، رسانه های رسمی شوشتر(سفیر شوشتر و شوشتر نامه) از ابتدای نوروز ۹۶ در برنامه ریزی منسجم در دفتر شوشترنامه بر آن شدیم تا مجال را برای حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر و برگزاری مصاحبه مطبوعاتی مهیا کنیم، به این دلیل با ارسال دعوتنامه به اعضای محترم از آنها دعوت شد تا در زمان تعیین شده برای مصاحبه مطبوعاتی حضور بهم رسانند.
بر اساس تصمیم گیری انجام شده قرار شد در گام نخست اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دعوت شوند، دعوت نامه های آنها تدوین ارسال شد.
در تماس های مکرر با رئیس محترم شورای اسلامی شهر به منظور تقدیم دعوت نامه ایشان پاسخگوی خبرنگار شوشترنامه و سفیر شوشتر نبودند، بارها تماس تلفنی و مراجعه حضوری در این زمینه بی ثمر ماند.
مقرر شد که برای تقدیم دعوت نامه در جلسه شورای شهر اقدام شود، متوجه شدیم که شورای اسلامی شهر از نیمه دوم اسفند ۹۵ تا کنون جلسه ای نداشته است و آخرین جلسه شورای اسلامی شهر نیز هفته گذشته بدون ذکر دلیل لغو شده است.
برگزاری جلسات متعدد انتخاباتی با حضور اعضا در بقاع و مساجد در این روزها اهمیت بیشتر از رسیدگی به مشکلات مردم دارد، البته این برخورد از رئیس محترم و ارزشی شورای اسلامی شهر اصلا پذیرفته نیست.
جناب سلطانیان؛ در چهار سال گذشته رئیس شورای اسلامی شهری بوده است.در این بازه زمانی بارها از حضور خبرنگاران به صحن علنی جلوگیری شده است، در روزهای انتخابات هیئت رئیسه به لطایف الحیل خبرنگاران را از حضور باز داشته اند و به نحوی ممنوع الحضور کردند حال که باز هم مجال برای مصاحبه مهیا نشد سئوالات ترتیب داده شده و بی پاسخ را منتشر می کنیم……..
-دلیل شما برای برخورد با خبرنگاران و نامحرم دانستن آنها و ممنوع کردن حضور آنها در جلسات شورای اسلامی شهر چه بوده است؟ بر اساس قانون برای عدم حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر شرایطی وجود دارد، دلایل و مستندات قانونی در این زمینه چه بوده است؟ چرا از خبرنگاران واهمه دارید و حتی از حضور آنها در جلسات ممانعت کردید؟
-رئیس محترم شورای اسلامی شهر در ماه های گذشته بارها در جلسات و مصاحبه های مطبوعاتی اعلام کرده اند که در شورای اسلامی شهر افرادی به دنبال قومیت گرایی هستند، چه کسی به دنبال قویمت گرایی است؟ قبول دارید در رسیدن به این شرایط نقش ایفا کرده اید؟
-جناب سلطانیان بسیاری از اعضای محترم شورای اسلامی شهر بر این باورند که شما خارج از بودجه شهرداری اقداماتی را در شهرداری دنبال کرده اید و سپس در متمم بودجه به بودجه الحاق کرده اید؟ در این باره توضیح دهید؟
-شما در نامه ای به شهردار سابق از وی خواسته بودید که پل پرنیان را راه اندازی کند و برای این پل ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، این پل تاکنون بیش از یک میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است، آیا فکر نمی کنید شهر اولویت های دیگری داشت که در ان زمان دنبال شود؟
-رئیس محترم شورای اسلامی شهر شوشتر؛ حضورتعالی سابقه حضور در شورای سوم و چهارم را دارید، چه شد با توجه به اینکه در ائتلاف حماسه خدمت نبودید، ولی رئیس شورای اسلامی شهر شدید؟
– برای کلنگ زنی زیرگذر شوشتر در سال ۹۴ اقدام کردید، سپس استاندار خوزستان از کلنگ زنی خودداری کرد و گفت هیچ چیز این پروژه مشخص نیست، حال که کلنگ زنی کرده اید بفرمائید اگر قرار بود بازه زمانی یک سال و نیم این پروژه برای اتمام کافی است؟
-برخی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر بر این باورند که با نظر مستقیم شما شورای اسلامی شهر از بعد نظارتی به اجرایی تقلیل داده شده است، تاچه حد این مهم را قبول دارید؟
-بر اساس قانون شورای اسلامی شهر باید هر شش ماه یکبار به مردم گزارش مالی بدهد و بودجه مصوب شورای اسلامی شهر را در جراید چاپ کند تا مردم از روند اجرای بودجه آگاه باشند، چرا در چهار سال شورای چهارم این مهم اجرایی نشده است؟بودجه شورای اسلامی شهر در سال های گذشته چقدر بوده و چگونه هزینه شده است؟ در بودجه شورای اسلامی شهر بودجه فرهنگی چگونه هزینه شده است؟ فرمول خاصی برای هزینه این بودجه وجود داشته است؟
-بر اساس قانون شورای اسلامی شهر اعضای محترم شورای شهر باید در شهر مستقر باشند و در این شهر سکونت داشته باشند، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در شوشتر سکونت نداشته اند، به منظور اجرای قانون به عنوان رئیس محترم شورای اسلامی شهر چه کرده اید؟اقدامات خود را تشریح کنید
-بار دیگر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر کاندیدا شده اید، اگر دوباره به شورای شهر راه یابید برای ریاست کاندیدا می شوید؟
-بر اساس چه نیازی در سطح شهر و کدام توانمندی خود برای حضور در شورای اسلامی شهر کاندیدا شده اید؟ یا بهتر است بپرسم که فکر می کنید که کدام بعد توانمندی های شما برای توسعه شهری مفید تر است؟

وضعیت کمیسیون های شورای اسلامی شهر را در دوره چهارم چگونه ارزیابی می کنید؟ فکر می کنید کمیسیون های شورای اسلامی شهر از ۲۰ نمره چه نمره ای را به خود اختصاص دهند؟
-در دوران ریاست حضرتعالی در شورای اسلامی شهر، تعدادی از اعضای شهرداری شوشتر به شهرداری متصل شدند و مستقیم از شهرداری حقوق گرفتند و پس از آن از شهرداری منفک شدند و به پیمانکار سپرده شدند، برای این مهم در جلسه شورای اسلامی شهر اذعان داشتید که در این مسئله با نماینده مردم شهرستان شوشتر در مجلس شورای اسلامی رایزنی کرده اید و قرار است مشکل حل شود و نشد، در این زمینه توضیح دهید؟
این سئوالات تنها بخشی از پرسش هایی بود که برای حضور رئیس شورای اسلامی شهر ترتیب داده بودیم، به دلیل عدم حضور ایشان سئوالات بودن پاسخ منتشر می شود.
-تعداد نیروهای شهرداری در ابتدای شورای چهارم چه تعداد بوده است و الان چه تعداد است؟ شایعات در باره اینکه هر عضو برای استخدام سهمیه داشته است و بر این اساس اقدام شده است را تائید می کنید یا رد می کنید؟

*بر اساس برنامه زمان بندی روز ۲۰ فروردین ماه رئیس شورای اسلامی شهر، ۲۱ فروردین ماه نائب رئیس شورای اسلامی شهر، ۲۲ فروردین ماه دبیر شورای اسلامی شهر و ۲۳ فروردین ماه خزانه دار شورای اسلامی شهر در دفتر شوشترنامه مهمان هستند.شوشترنامه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر