کد خبر : 8867
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 17:18
716 views

سند چشم انداز کشت و صنعت کارون ۹۰ درصد به اهداف خود رسیده است/تحول پایدار و متحول کردن اقتصاد منطقه و کشور/کشت و صنعت کارون از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند

سند چشم انداز کشت و صنعت کارون ۹۰ درصد به اهداف خود رسیده است/تحول پایدار و متحول کردن اقتصاد منطقه و کشور/کشت و صنعت کارون از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند

به گزارش سفیر شوشتر، عبدالمجید میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: سال ۹۵ برای کشت و صنعت کارون یک سال ماندگار بوده و در راستای سند چشم انداز۵ ساله برنامه‌های کشت و صنعت کارون شوشتر محقق شده است. وی افزود: رکوردهای پیاپی در شرکت کشت و صنعت کارون با بیش

به گزارش سفیر شوشتر، عبدالمجید میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: سال ۹۵ برای کشت و صنعت کارون یک سال ماندگار بوده و در راستای سند چشم انداز۵ ساله برنامه‌های کشت و صنعت کارون شوشتر محقق شده است.

وی افزود: رکوردهای پیاپی در شرکت کشت و صنعت کارون با بیش ۱۷ هزار تن استحصال نی شکر در ۲۴ ساعت در صنایع نی شکر ایران بی سابقه بوده است که این حاصل تلاش‌های پرسنل زحمت کش این شرکت است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت تولیدی شکر در خاورمیانه بیان کرد: تمام تلاش خود را برای کلنگ زنی شهرک صنعتی کشت و صنعت کارون در ابتدای سال ۹۶می‌کنیم و راه اندازی این شهرک طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال محقق می‌شود.

وی به سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: به دنبال دو برند خارجی هستیم که اگر موفق شویم از شرکت‌های خارجی در این شهرک صنعتی استفاده کنیم می‌تواند گام مؤثری در راستای اهداف کشت و صنعت کارون شوشتر محقق شود.

میرزاپور به تحول عظیم کشت و صنعت کارون در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در بخش داخلی کشت و صنعت کارون شوشتر امسال با توجه به سال‌های اخیر  بیش از۱۳۰ هزار تن شکر تولید کرده و استحصال ۱۷ هزار ۲۰۰ تن نی شکر در ۲۴ ساعت در تاریخ سنوات سال‌های گذشته کشت و صنعت کارون شوشتر بی سابقه بوده است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر به پیش بینی میزان تولید شکر در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا الان ۱۲۱ تن شکر تولید شده است و حدود ۱۸ درصد نیشکر در مزارع باقی مانده و پیش بینی ما برای تولید شکر در سال جاری بیش از ۱۳۵ هزار تن است.

وی به تولید شکر در سال ۹۶ با توجه به سند چشم انداز کشت و صنعت کارون اشاره کرد و گفت: در راستای سند چشم انداز برنامه ریزی شده کشت و صنعت کارون در سال ۹۶ در اراضی این شرکت یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن نی شکر کشت می‌کند و پیش بینی تولید ما برای شکر برای امسال ۱۶۰ هزار تن است.

*کارخانه تولید کاغذ ۸۰ هزار تنی در شهرک صنعتی کارون شوشتر

میرزاپور به راه اندازی کارخانه تولید کاغذ در شهرک صنعتی کارون شوشتر اشاره کرد و گفت: راه اندازی کارخانه ۸۰ هزار تنی تولید کاغذ در شهرک صنعتی کارون شوشتر در دستور کار امسال است.

وی افزود: تمام استعلام‌های ما برای ایجاد شهرک صنعتی کارون گرفته شده است و اولین کارخانه‌ای که می‌تواند امسال ۱۰۰ نفر اشتغال زایی کند در دستور کار سال جاری است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر بیان کرد: شرکت ایران رول آماده تولید کاغذ و خمیر کاغذ بوده و ما تلاش می‌کنیم برند کاغذ کارون را راه اندازی کنیم و این گام بزرگی برای مجموعه کارون است.

*سند چشم انداز کشت و صنعت کارون ۹۰ درصد به اهداف خود رسیده است

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر گفت: سند چشم انداز ۵ ساله کشت و صنعت کارون شوشتر در سال گذشته ۹۰ درصد به اهداف خود رسیده و پیش بینی ما از میانگین برداشت در مزارع از هر هکتار ۸۰ تن بوده که سال گذشته میانگین برداشت از هر هکتار بین ۸۳ تا ۸۴ تن بوده است.

وی تصریح کرد: رکورد بی سابقه کشت و صنعت کارون در ۲۴ ساعت و برداشت ۱۷ هزار ۲۰۰ تن استحصال نی شکر در یک روز گام مؤثر برای تولید و رشد شرکت کشت و  صنعت کارون شوشتر است.

میرزاپور به برنامه‌های سال جاری اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده برای امسال میانگین برداشت از مزارع ما در هر هکتار حداقل ۸۵ تن بوده و در سال جاری کشت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نی شکر در دستور کار است و پیش بینی ما برای سال جاری و طبق فرمایشات  مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۹۶ ما باید بیش ۱۶۰ هزار تن شکر تولید کنیم.

*راه اندازی کارخانه تولید الکل و زغال در مجتمع کارون

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر با اشاره به راه اندازی کارخانه الکل و زغال در مجتمع کارون، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت کشت و صنعتکارون راه اندازی کارخانه الکل و کارخانه تولید زغال در سال جاری است.

وی افزود: تحول پایدار در کشت و صنعت کارون شوشتر قابل مشاهده است و امسال به هیچ عنوان باگاس در این شرکت آتش زده نشد و برنامه‌های ما در این زمینهکاملاً محقق شده است.

*کشت و صنعت کارون از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند

مدیر عامل کشت و صنعت کارون اظهار کرد: در حالی که ۵ مورد مطرح شده طرح تحقیق و تفحص مربوط به کشت و صنعت کارون شوشتر نبوده است اما با پیگیریدو تن از نماینده محترم در مجلس این طرح در کشت و صنعت کارون انجام می‌شود و این شرکت از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند.

وی افزود: سند چشم انداز کشت و صنعت کارون شوشتر در جهت توسعه و پیشرفت محقق شده است و مجلس محترم شورای اسلامی این طرح را مصوب کرده است که باید انجام شود.

میرزاپور تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها برای کشت و صنعت کارون فراهم شود اقتصاد منطقه و کشور را متحول می‌کند.

وی عنوان کرد: ما آماده طرح تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون هستیم.

*پرداخت بخش زیادی از بدهکاری کشت و صنعت کارون

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شد، امروز یکی از پیمانکاران را پیدا نمی‌کنید که مطالباتبهمن ماه سال گذشته خود را نگرفته است و در اسفند ماه ۴ میلیارد تومان به بیمه پرداخت شد و تقریباً بدهی به اداره برق و خانه سازی صفر شده است.

میرزاپور به پرداخت بیمه و سنوات ۵۰۵ نفر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سنوات و بیمه تا ابتدای سال ۹۴ بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بوده است که مجموع سنوات۵۰۵ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به بدهی تاریخی کشت و صنعت کارون تصریح کرد: بدهی تاریخی کشت و صنعت کارون ۱۸۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی است که به دنبال این هستیم این بدهی را تعیین و تکلیف کنیم.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون گفت: کشت و صنعت کارون بین ۸۵ تا ۹۲ درصد به اهداف برنامه ریزی شده خود رسیده است.

میرزاپور به خصوصی بودن کشت و صنعت کارون شوشتر اشاره کرد و افزود: کشت و صنعت کارون بخش خصوصی است و تلاش ما جلب رضایت همکاران بوده وبه‌جز خداوند از هیچ کس نمی‌ترسیم و کارمان بر اساس وجدان است و خواهش می‌کنیم همه با ما همکاری کنند.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون خاطر نشان کرد: بخش خصوصی که باشد اجازه پیشرفت داده می‌شود و راه اندازی شهرک صنعتی اهداف کشت و صنعت کارون را برای گام‌های مهم و بزرگ رقم خواهد زد و از حمایت‌ها و تلاش‌های مدیریت بانک کشاورزی ایران تشکر و قدردانی داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر