آغاز کوچ بهاره یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری شوشتر به مناطق ییلاقی

جمشید رضایی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و شرایط آب و هوایی، عشایر این شهرستان به‌همراه ۶۰ هزار رأس دام سبک، کوچ خود را آغاز کردند.

وی افزود: کوچ عشایر به مناطق ییلاقی از ۱۵ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ ادامه دارد.

رئیس اداره امور عشایر شوشتر با اشاره به اینکه کوچ عشایر به دو صورت درون استانی و برون استانی انجام می‌شود گفت: در کوچ درون استانی عشایر از مناطق جنوبی به مناطق شمالی استان کوچ کرده، همچنین برخی دیگر از عشایر برون کوچ هستند که عمدتاً به استان‌های همجوار مانند چهارمحال و محال بختیاری و اصفهان حرکت می‌کنند.

رضایی پیرامون خدمات ارائه شده در مسیر کوچ یاد آور شد: در طول مسیر عشایر کوچ‌رو، خدمات و تمهیداتی از قبیل تأمین آب شرب، آرد، توزیع سیلندر گاز، بهداشت و درمان، هماهنگی با نیروی انتظامی، هلال احمر و اداره دامپزشکی جهت تحت پوشش قرار دادن ایل و دام‌هایشان در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی تعداد دام سبک عشایر شوشتر را ۱۰۰ هزار رأس دام عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ هزار رأس دام متعلق به عشایر کوچنده و ۴۰ هزار رأس دیگر مربوط به عشایر ساکن شهرستان است.

رضایی در پایان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری در این شهرستان خاطر نشان کرد: یک‌هزار خانوار عشایری ساکن دائمی شوشتر، و یک هزار و ۵۰۰ خانوار کوچنده هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=8122

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: