کد خبر : 9713
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 8:08
750 views

کلاف سر درگم فوتبال شوشتر؛

چرخه ی معیوب انتخاب هیات های فوتبال شهرستان ها

چرخه ی معیوب انتخاب هیات های فوتبال شهرستان ها

امین یزدانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: در این که هیات های ورزشی بویژه هیات های فوتبال شهرستان ها و استان ها تشکیلاتی مستقل هستند که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد جهت رشد و توسعه فوتبال، ایجاد انگیزه و کشف و‌ جذب جوانان مستعد و بالابردن سطح مهارت های باید مستقل از ادارات

امین یزدانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: در این که هیات های ورزشی بویژه هیات های فوتبال شهرستان ها و استان ها تشکیلاتی مستقل هستند که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد جهت رشد و توسعه فوتبال، ایجاد انگیزه و کشف و‌ جذب جوانان مستعد و بالابردن سطح مهارت های باید مستقل از ادارات ورزش و جوانان و‌ در راستای تعامل با همدیگر اداره کننده اصلی فوتبال هر شهرستان و استان بشمار می روند، حرفی وحدیثی نیست. هیات ها بعنوان متولی فوتبال هر منطقه باید تیم های فوتبال مختلف شهرستان متبوع خود را در رده های سنی زیر چتر حمایت خود قرار دهند و در طول سال با برگزازی مسابقات فوتبال در رده های مختلف سنی، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی و دانش افزایی مربیگری و داوری و حمایت از تیم های شهرستانی حاضر در لیگ‌های مختلف استان، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
اما مشکلات هیات های فوتبال شهرستان ها از جایی شروع می شوند که روئسای آنها از مرکز منصوب می شوند و منتخب اهالی فوتبال شهرستان های مربوطه نیستند.
وی ادامه داد: آنها توسط رئیس هیات استان منصوب می شوند و سپس منصوبین رئیس هیات فوتبال استان او را بعنوان رئیس هیات و متولی فوتبال استان منصوب می کنند و این دور باطل سالهاست ادامه دارد و از طرفی هیچ نظارتی نیز بر فعالیت ها و‌ عملکردهای هیات های شهرستانی و‌ استان وجود ندارد و بقولی تو‌ مرا انتخاب کن و در مقابل، من، تو را منصوب می کنم و قیس علیهذا!!! این مکانیسم معیوب سال هاست که فوتبال بسیاری از شهرستان ها را عقب نگه داشته و یکی از علل اصلی افت و رکود فوتبال شهرستان ها محسوب میشود.
یزدانی اضافه نمود: اختلافات بین روئسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و روئسای هیات ها نیز یکی دیگر از علل ناکارآمدی در فضای فوتبالی شهرستان ها، اضمحلال و انحلال تیم ها و باعث فراری دادن بسیاری از مدیران، مربیان و بازیکنان فوتبال در مناطق مختلف استان از چرخه فوتبال شده است‌.

پس راهکار چیست؟ چگونه از مکانیسم معیوب انتصابات هیات های فوتبال بیرون آییم و طرحی نو در اندازیم.؟
وی در پاسخ، گفت: ابتدا باید رئیس هیات فوتبال شهرستان توسط نمایندگانی از اهالی فوتبال خود شهرستان انتخاب شود و هرکدام از عزیزان زیر یک رای بعنوان نماینده قشر و طبقه ای از فوتبال همان منطقه باشند تا رئیس هیات از طرف نمایندگان و اهالی فوتبال شهرستان انتخاب شود.
۱- رئیس اداره ورزش و جوانان.
۲-نماینده تربیت بدنی آموزش و پرورش.
۳-نماینده ورزش نیروهای مسلح.
۴-نماینده تیم های فوتسال.
۵-نماینده ورزش همگانی و روستایی.
۶-نماینده ای از فوتبال و فوتسال خواهران.
۷-نماینده پیشکسوتان.
۸-نماینده اصحاب رسانه.
۹-نماینده مدیران عامل باشگاه ها.
۱۰-نماینده مربیان.
۱۱-نماینده بازیکنان.
۱۲-نماینده ورزش شهرداری و…

هر کاندیدایی باید برنامه های چهار ساله خود را از قبل در سطح شهرستان و در مجامع عمومی ارائه کرده و نمایندگان محترم فوق الذکر به بهترین، موثرترین، منطقی ترین و اجرایی ترین برنامه رای خواهند داد تا بدین ترتیب، شایسته ها انتخاب شوند و نه انتصاب. سپس
نمایندگان محترمی که رئیس هیات را انتخاب کرده اند از بین خود طی رای گیری سه نفر را برای نظارت بر فعالیت ها و عملکرد هیات فوتبال شهرستان انتخاب می کنند. آنگاه منتخبین هیات های شهرستان ها نیز به کاندیداهایی که برای ریاست هیات فوتبال استان (که حداقل باید سابقه مدیریت و یا مدیریت ورزشی داشته باشد) نام نویسی کرده و نه به شخص، بلکه به برنامه ی چهار ساله ای رای خواهند داد که بتواند مشکلات کلان فوتبال استان را برطرف کنند و پاسخگوی افکار عمومی و هیات پنج نفره ای باشند که منتخبین روسای هیات های شهرستان ها هستند.
ذکر این نکته ضروری است که روسای هیات های شهرستان ها از میان خود، پنج نفر را طی رای گیری کاملا مخفیانه انتخاب کرده تا بر فعالیت ها و عملکرد رئیس هیات فوتبال استان نظارت داشته باشند.
بدین شکل فکر می کنم بسیاری از شبهات، مشکلات و‌ معضلات کنونی فوتبال شهرستان ها و بطور کلی فوتبال استان ها حل وفصل می شوند و هیچ حرف و‌ حدیثی هم باقی نمی نماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر