یک سرباز وظیفه مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر شده است/آیا کسی پاسخگوست???

یک سرباز وظیفه مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر شده است/آیا کسی پاسخگوست???

در ساده ترین شکل ممکن درباره نهاد یا جایگاه روابط عمومی در یک مجموعه یا اداره می توان این گونه اظهار نظر کرد: روابط عمومی تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان و سازمان های دیگر خواهدبود و به نوعی وظیفه خطیر اطلاع رسانی و سخنگویی و اعلام مواضع آن سازمان یا شرکت را

در ساده ترین شکل ممکن درباره نهاد یا جایگاه روابط عمومی در یک مجموعه یا اداره می توان این گونه اظهار نظر کرد:
روابط عمومی تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان و سازمان های دیگر خواهدبود و به نوعی وظیفه خطیر اطلاع رسانی و سخنگویی و اعلام مواضع آن سازمان یا شرکت را در سطح جامعه و افکار عمومی برعهده خواهد داشت.
اگر مدیران می خواهند هنر مردم داری را تحقق بخشند، لازمه آن به کارگیری مدیران روابط عمومی حرفه ای، متخصص، بااخلاق و هنرمند در برقراری ارتباط با مخاطبان است، روابط عمومی یکی از جایگاه های مهم در هر سازمان می­باشد و میتواند نقش بسزایی در رسیدن به اهداف مهم هر سازمان داشته باشد و مسیر توسعه را برای سازمان و مردم مشخص سازد.
با این توضیحات گفته شده در بالا چقدر می توان آن را با نهاد روابط عمومی در ادارات شهرستان شوشتر مطابقت داد؟
این روزها در شوشتر شهر دارالمومنین، مهمترین و جنجالی ترین تصمیمات در انتصابات، در دانشکده علوم پزشکی گرفته می­شود. صحبت از انتصاب افراد غیربومی از شهرستان­های همجوار و برکناری مدیران بومی و باسابقه در سمت­های مختلف است که موجب مشکلات زیادی نیز در دانشکده شده است.

ریاست دانشکده علوم پزشکی شوشتر چند وقتیست بصورت کاملا تحکم آمیز دست به انتصاب نفرات غیربومی در پست­های حساس زده است، برکناری ها و جابجایی های زیاد در سطحهای معاونین و مدیران و این اواخر برکناری مسئول حراست و جایگزینی یک فرد غیربومیبه جای وی از مهمترین اتفاقات ماه­های گذشته در دانشکده علوم پزشکی شوشتر بوده است که طبق اخبار رسیده آقای ابول نژادیان با رایزنی فشرده با مجموعه بالا دستی و حمایت نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند انجام داده است.

درباره روابط عمومی دانشکده هم وضعیت بهتر از سایر جاها نیست. مدتی است فردی سرباز که در وزارت بهداشت با نام “پیام آور بهداشت” جهت گذراندن دوره مقدس سربازی امریه خدمت در پایگاه بهداشتی شهر گوریه را دارد سمت مهم مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر را بر خلاف مقررات وزارتخانه و بدون ابلاغ رسمی تصاحب کرده که حضور وی در این جایگاه با این وضعیت و سئوال و جواب‌هایی که در فضای مجازی بین این فرد و دیگر شهروندان می گذرد جای بحث و سئوال ریادی را در افکار عمومی دامن زده است.
حال جای چند سئوال در ذهن باقی می­ماند که امیدواریم برای آنها پاسخی وجود داشته باشد:

آیا در دانشکده علوم پزشکی شوشتر برای تصدی پست مهم روابط عمومی فرد واجد شرایط دیگری با مدرک تحصیلی و سابقه مرتبط وجود ندارد؟ قبل از این چه کسانی مسئول روابط عمومی بوده اند و الان در چه وضعیتی هستند؟

آیا رئیس محترم دانشکده از دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه درباره شرایط احراز صلاحیت مسئول روابط عمومی اطلاع دارند یا خیر؟

آیا یک سرباز پیام آور بهداشت با مدرک نامرتبط کارشناسی علوم آزمایشگاهی می­تواند رسالت امور محوله روابط عمومی کارآمد را به درستی انجام دهد؟

بجز شهرستان شوشتر در کدام شهر دیگر یک سرباز به واسطه پستی که گرفته می­تواند در بالاترین سطح جلسات آن اداره مثل جلسات هیئت رئیسه شرکت کند؟

با توجه به رسالت مهم و خطیر دانشکده علوم پزشکی و امورات پیرامون آن، امیدورایم شاهد تصمیمات اصولی و مبتنی بر عقلانیت به دور از سیاست زدگی و مسائل حاشیه ای دیگر در آن دانشکده باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر