ماجرای فوت پسربچه ۸ ساله در سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر چه بود؟

به‌گزارش سفیرشوشتر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا با تشریح چگونگی این حادثه اظهار کرد: خانواده‌ای هفت نفره اهل شهرستان ایذه ساعت ۱۰:۵۵ صبح جمعه هفتم مهرماه ۱۴۰۲ وارد محوطه آسیاب‌ها و آبشارها می‌شوند. در ادامه، حدود هشت دقیقه بعد از ورود خانواده به محوطه، پسربچه‌ای ۸ ساله از این خانواده جدا می‌شود و به سمت فضایی به نام استراحت‌گاه که سازه‌ای موقت در قسمتی از آبشارها است می‌رود و وارد آن می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با بیان این‌که در این استراحتگاه، فضایی برای استراحت و رفع خستگی گردشگران تعبیه شده که دارای آب‌سردکن، نشیمن و … است، افزود: براساس فیلم‌ها و تصاویر موجود در دوربین‌های مداربسته محوطه میراث‌جهانی، پسربچه در این استراحتگاه، آبی می‌نوشد و از استراحتگاه خارج می‌شود که هنگام خروج پس از طی مسافتی پنج تا شش متری به زمین می‌خورد و بلافاصله هنگام برخاستن در حالت نیم‌خیز (ظاهراً به دلیل پمپاژ نشدن و نرسیدن خون به مغز) بار دیگر به زمین می‌خورد که در مرتبه دوم از حال می‌رود.

او ادامه داد: پس از این اتفاق، همکاران ما در پایگاه بی‌درنگ وارد عمل شدند و با اورژانس تماس گرفتند اما به دلیل امکان تأخیر در رسیدن اورژانس، عوامل پایگاه میراث‌جهانی برای این‌که زمان را از دست ندهند این پسربچه را به همراه خانواده او با خودروی شخصی در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به بیمارستانی در شوشتر منتقل می‌کنند.

مهدوی‌کیا با اشاره به این‌که در بیمارستان شوشتر، قلب پسربچه احیا می‌شود، گفت: بیمار تا حوالی ساعت ۱۵:۳۰ در شوشتر بود که پس از این ساعت، با پیگیری‌هایی که از طریق شورای تأمین شهرستان انجام دادیم، به دستور فرماندار، بیمار با اورژانس هوایی هلی‌کوپتر به بیمارستان فوق تخصصی کودکان ابوذر اهواز منتقل شد؛ اما متأسفانه این کودک باوجود تلاش پزشکان در بامداد شنبه هشتم مهرماه پیش از طلوع آفتاب فوت کرد.

او خاطرنشان کرد: از لحظه رخ دادن این اتفاق ناگوار در محل آبشارها، کارکنان پایگاه میراث‌جهانی شوشتر بر حسب وظیفه همکاری‌های لازم را با خانواده کودک انجام دادند و پس از انتقال بیمار به اهواز نیز تا ساعت یک بامداد در کنار خانواده او بودند و من نیز دو بار بصورت تلفنی با پدر این کودک صحبت کردم.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر تصریح کرد: علت مرگ هنوز معلوم نیست اما برای موضوع پرونده قضایی تشکیل شده و شخص دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز به عنوان مدعی‌العموم تا مشخص شدن نتیجه کارشناسی پزشکی قانونی، پیگیر موضوع است.

او اضافه کرد: ما نیز منتظر هستیم تا بررسی‌ها به صورت کامل انجام شود و پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند تا علت مرگ این پسربچه مشخص شود.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11104

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: