کد خبر : 4634
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آبان 1393 - 4:28
3,479 views

ثبات مدیریت بهتر است یا تغییرات مکرر؟

ثبات مدیریت بهتر است یا تغییرات مکرر؟

شوشتر شهری مذهبی، باستانی و تاریخی است که قدمت چند هزار ساله دارد ، عالمان ، شاعران و شخصیتهای بزرگی در خود پرورش داده است. آبشارها و آسیاب هایش، شادروان و بند لشگر و سایر ابنیه هایش نشان ازاهمیت استراتژیکی و سرافرازی و سربلندی شوشتر در طول تاریخ را دارد. نیاکان و اجداد ما تلاش

شوشتر شهری مذهبی، باستانی و تاریخی است که قدمت چند هزار ساله دارد ، عالمان ، شاعران و شخصیتهای بزرگی در خود پرورش داده است. آبشارها و آسیاب هایش، شادروان و بند لشگر و سایر ابنیه هایش نشان ازاهمیت استراتژیکی و سرافرازی و سربلندی شوشتر در طول تاریخ را دارد. نیاکان و اجداد ما تلاش و کوشش فراوانکردند تا این شهر را آباد کردند و آن را برای نسلهای بعد به ارث گذاشتند. اما ما چه چیزی را میخواهیم به عنوانمیراث برای فرزندان خود بگذاریم؟

به گزارش سفیر شوشتر چند وقتی است که در بعضی از سایت های محلی سخن تغییر پست های ارشد اداری بالا گرفته است ، تغییرات سهمیه بندی نیست بکله یک ضررورت در زمان مناسب به تشخیص متولیان امر است، نسل کنونی یک کلمه را خیلی خوب یاد گرفتند و بارها آن را با صداهای بلند هجی می کنند و آن کلمه ی «تغییر» است. با یک تغییرکلان سیاسی در کشور انتظار داریم همه ی مسئولین شهرمان تغییر کنند. چرا؟ آیا مسئولین از این کشور نیستند وبیگانه هستند؟ آیا با تغییر یک مسئول و یا حتی کلیه مسئولین شوشتر، دیگر تمام مشکلات شوشتر حل می شود؟

متأسفانه کلمه ی «تغییر مسئولین» در ادبیات اداری و سازمان های کشور ما وارد شده است و بعد از هر انتخابات سونامی جابجایی و تغییر مسئولین بوجود میآید.

با انتخاب رئیس جمهور جدید، نماینده ی مجلس، رئیس اداره ی کل ، فرماندار ، رئیس اداره جدید یک شهرستان،همه احاد جامعه از کارمندان ادارات گرفته تا عامه ی مردم، قشر کم سواد و با سواد همه بدنبال تغییرات جدیدهستند و اولین سؤال آنها این است که از تغییرات جدید چه خبر است.

این ویروسی است که ساختار اداری کشور ما گرفتار آن شده است و هنوز واکسن و ویروس کشی برای آن ساختهنشده است و هر روز گسترده تر می شود و بیشتر شیوع پیدا می کند. این چه پدیده ی شومی است که ما همهبدنبال آن هستیم؟ کدام اصل یا ماده ی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این قانون نانوشته اشاره کردهاست؟
در کشورهای توسعه یافته در مدیریت های کشور و سازمانهایشان چنان ثبات مدیریت بر قرار است که در طی یکقرن، تغییرات مدیریتی کمتر از انگشتان دو دست می باشد. در کشور عزیزمان ایران در بعضی از استان ها ماننداصفهان ثبات مدیریتی در بعضی از سازمان ها و ادارات آنها نزدیک به بیست سال میرسد و هنوز تغییر نکرده اند.

یکی از عوامل که می تواند باعث پیشرفت و آبادانی و عمران شهر شوشتر بشود ثبات مدیریت است نه تغییراتمکرر و پی در پی. عامل دیگری که می تواند باعث توسعه شهر شوشتر بشود، اتحاد و همدلی مردم ساکن اینشهر می باشد.

اتحادی که فراتر از قوم و طایفه باشد؛ اتحادی که چشم انداز آن فراتر از زبان و لهجه باشد. ما باید اتحاد و همدلی و ارجعیت نفع عمومی بر نفع شخصی را جزء لاینفک فرهنگ عمومی شهرمان قرار بدهیم تا بتوانیم به یک توسعه یپایدار برسیم.
اما ای دوستانی که در شهر شوشتر فریاد وامصیبتا سر داده اید و پیراهن خونی عثمان را دوست آویز خود قرار دادهاید و فریاد میزنید که ما از قافله ی تغییرات عقب مانده ایم دو نکته برای شما عزیزان یادآوری می شود:
۱- در شهرستان شوشتر در چند سال گذشته تغییرات زیادی در سازمان ها و ادارات صورت گرفته است. آیا آنتغییرات به نفع مردم شهر شوشتر بودنده اند. نمونه بارز و عینی آن تغییرات مکرر در شهرداری شوشتربود که در یک دوره شورای شهر، چهار شهردار تغییر کرد و عمر متوسط مسئولیت هر شهردار کمتر از یکسال بوده است.

در علم مدیریت سه نوع برنامه ریزی داریم: کوتاه مدت برای دو تا ۳ سال، میان مدت ۴ تا ۶ سال و بلند مدت از ۷ تا ۲۰ سال.

آیا مدیری که نمی داند تا فردا این منصب را دارد یا خیر آیا می تواند یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای سازمانش تهیه و اجراء کند؟

آیا نباید به مدیران یک فرصت حداقل چهار ساله بدهیم؟

در شهر ما هنوز جوهر امضاء حکم مدیران خشک نشده بفکر تغییر دادن آنها هستیم.
۲- هر چهار سال دو انتخاب مهم در شهر ها وجود دارد که انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی و انتخاب اعضای شورای شهر می باشند. دو رویداد مهمی که سرنوشت شهر و حتی کشور را به آنها می سپاریم. در این انتخابات است که ما باید هوشیار و آگاه باشیم و انتخاب اصلح ترین را داشته باشیم. ما باید به درستی مطالعه و بررسیکنیم و بعد رأی بدهیم، نه اینکه فقط تکلیف خودمان را رأی دادن بدهیم و سپس به فکر تغییرات جزیی تر باشیم. ماباید به فکر تغییرات واقعی و اصولی باشیم، یعنی تغییر خودمان، یعنی تغییر اندیشه و تفکر خودمان، یعنی تغییرنگرش خود نسبت به مسائل مهم شهر و انتخابات.

ای دوستانی که دایه مهربانتر از مادر هستید و از این تغییرات به فکر کلاهی برای خود هستید، بیائید همه با هم ویک دل، اول ذهن و فکر خودمان را اصلاح کنیم و چنان مدبرانه رفتار کنیم که هیچ وقت یک مدیر کم کار و ضعیف بهخودش اجازه ندهد که یک منصب را در شوشتر بپذیرد و مدیرانی منصب ها را بپذیرند که از همان روز اول به فکرخدمت به مردم باشند و طبق فرموده حضزت امام(ره) خادم مردم باشند نه اینکه مردم خادم آنها باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مردم پنجشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۵:۴۵

واقعا باید به فکر همبستگی باشیم تا شهر پیشرفت کنه.بقیه سایت ها یاد بگیرن.سفیر شوشتر واقعا نشون دادید با سواد و رسالت یک رسانه رو نشون دادید.

PORRIA پنجشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

احسنت به سفیر شوشتر

شوشتری پنجشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

من با حرافای این کامنت بالا موافقم.سفیر شوشتر دررررررررررررررررررررررروووووووووووووووووووووود

ناشناس جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۵:۲۴

سلام
مطلب خوبی نوشتید ولی باید اینو بگم که حتما مدیری که بر سر کار میاد حتما کاربلد نیست یا ممکن است به هر جهت نتواند کار کنه با این حال از بررسی دقیق ماجرا با قلمتون خوشم امد.
فرماندار شهردار و سایر مسئولین زحمت کش خسته نباشد خدا قوت گوشتون به حرف تفرقه اندازها نباشه

شهروند جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۷:۱۰

اولا یاد بگیرید صحیح تایپ کنید بعد اونی که به شما پول میده تا این چرندیا رو بنویسید خودش با اون …. مسخرتون دستشون تو یک کاسه است

شهروند جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

اولا یاد بگیرید صحیح تایپ کنید بعد اونی که به شما پول میده تا این چرندیا رو بنویسید خودش با اون …. مسخرتون دستشون تو یک کاسه است

ali جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰

ثبات برای مدیران با لیاقت هست و نه مدیران بی لیاقت همچنین مدیران با لیاقت زمانی که حضور خودشان را از دیگران عقب تر ببیند استعفا می دهد و جا را برای افراد با لیاقت تر باز می کند

دانشجو شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۴:۲۹

آقای که خودتو شهروند معرفی کردی شخصیت آدمها بسیار با ارزشه.خوشم میاد سفیر شوشتر این کامنت ها رو هم تایید میکنه تا نشون بده هدفش فقط مردمه.
شما از چی میسوزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقیقت تلخه اما باید متوجه باشی سفیر شوشتر حقیقت رو نوشته کسی که دنبال پول برا خبره پیداس اما این حرف شما بسیار بی ادبی هست.
سفیر شوشتر از زحمات شما تشکر میکنم.آقای … از جای دیگه داره میسوزه چون سفیر شوشتر اولین سایت مردمی شوشتر شده

پوریا شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

با سلام به مدیران محترم سفیر شوشتر الحق وانصاف که شهر هم اجتماع بزرگتر خانواده میباشد لذا با وحدت وهمدلی بیاییم به سوی پیشرفت وآبادانی شوشترعزیز که دیگران قدرش رامیدانند چون بازار کارو کشاورزی وصنعت دربین شهرهای همسایه تا لالی واندیکا ومسجدسلیمان وهفتکل و…متحد ویکدل باشیم تا سرعت رشد وآبادانی بهتر وبهتر شود.

همشهری یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

نظر خیلی خوبی است

شاهرخ دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

بهتر است از مردم نظر خواهی کنید و بپرسید تغییرات انجام شده در چند سال گذشته به نفع مردم بوده است یا ضرر آنان؟

مصطفی سه شنبه , ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸

قطعا مدیران خوب و توانمند و مقتدر بایت تثبیت شوند و البته مدیری که کلیه کارکنان خود را در یک ادراه مهم به درخواست یک مسول بالاتر و صرف رابطه و قومیت به استخدام درآورده و حق جوانان مستعد و دلسوز شوشتر را ضایع میکند نباید جایی در شوشتر داشته باشد. این است واقعیت ها که باید پذیرفت

اسفندیار چهارشنبه , ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۷:۴۸

اگر بدنبال پیشرفت شهرمان هستیم باید سطح توقعاتمان را اینقدر پایین نیاوریم که مسئولین کارهای روزمره شان را که انجام میدهند منتش را بر سر مردم بگذارند.

آیت پنجشنبه , ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۳۵

شوشتر نیازمندان مدیرانی لایق و باسواد و متعهئ هست.

اایمان جمعه , ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

آنهایی که دم از تغییر میزنند، حتی معنی کلمه تغییر را بلد نیستند. آنها به فکر مطرح کردن خودشان هستند.

شاهین شنبه , ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۵:۱۵

از مسئولین شهری معیارهای انتخاب مسئولین و دلایل تغییرشان را سؤال کنید.

همشهری شوشتری جمعه , ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

شوشتر نیاز به ثبات مدیریت با نیروهای توانمند دارد. نیروهایی که به فکر مردم و آبادانی شهر باشند. نه نیروهایی که به فکر جلب رضایت مسئولین باشند.

علی سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

ممنون از پستی که گذاشتید …..

انتخاب سردبیر