کد خبر : 8391
تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1395 - 6:28
719 views

سطح سلامت باید نظام بندی داشته باشند/قلیان ها را گلدان کنیم

سطح سلامت باید نظام بندی داشته باشند/قلیان ها را گلدان کنیم

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: سلامت نعمتی است که وقتی مردم آن را دارند زیاد از نداشتنش مطلع نیستند و وقتی دچار بیماری می شوند، قدردان این نعمت الهی می شوند. دقیقا هنگام این قدردانی است که فعالیت خادمان

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم پزشکی شوشتر اظهار کردسلامت نعمتی است که وقتی مردم آن را دارند زیاد از نداشتنش مطلع نیستند و وقتی دچار بیماری می شوند، قدردان این نعمت الهی می شوند. دقیقا هنگام این قدردانی است که فعالیت خادمان پزشکی و بهداشت و درمان مشخص می شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه ها در بخش سلامت فعالیت دارند، طرح سوال کرد: در سراسر دنیا در زمینه سلامت و به ویژه درمان، دارو و تشخیص تحقیقان صورت می گیرد و سیستم های جدیدی جایگزین می شود ولی باید بررسی کرد که این امکان در بخش سلامت وجود دارد که همواره سیستم های نوین را جایگزین کنیم؟

استاندار خوزستان افزود: سطح سلامت باید نظام بندی داشته باشند و بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی شود و همه مسئولان نیز به این نظام بندی مقید باشند. به همین علت خواستار این بوده و هستم که در سراسر کشور چنین نظام بندی هایی اجرا شود.

شریعتی ادامه داد: هم اکنون کشور به سمتی در حرکت است که سرمایه گذاری در بخش سلامت نظام مند شود و با جزئیات کامل مشخص شود که هر شهرستانی به چه امکانات و تجهیزاتی در این بخش نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اگر چنین نظام مندی هایی در کشور اجرا و رعایت شد آن وقت این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند “مردم فقط باید رنج بیمارداری داشته باشند، دغدغه درمان داشته باشند، محقق شود”.

شریعتی عنوان کرد: دولت در بخش سلامت هزینه های سنگینی کرده و اعتبارات بسیاری در این زمینه اختصاص داده است که وزارت بهداشت را خیلی دچار تحول کرد. البته با این وجود هنوز ضعف های خفیف، عمده و متوسطی در سیاست گذاری و اجرای طرح تحول وجود دارد که به تدریج در حال اصلاح است.

وی با تاکید بر لزوم اعطای اعتبار و نیروی کافی به طرح تحول نظام سلامت گفت: این انتقاد وجود دارد که به همان اندازه ای که دولت برای بخش سلامت همت گذاشته و برخی بخش ها را تعطیل و اعتبار آن را به بخش سلامت اختصاص داده آیا به همان میزان رضایتمندی در میان مردم ایجاد شده که به نظرم اینطور نیست. البته میزان رضایتمتدی افزایش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به کمپین قلیان ها را گلدان کنیم، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که اخیرا زیاد معمول شده و گسترش پیدا کرده بین جوان ها (دختران و پسران) استفاده از دخانیات، سیگار و قلیان است.

شریعتی افزود: استعمال این دخانیات برای سلامتی آنها ضرر داره و زمینه ساز بیماری های ریوی و ابتلا به سرطان است. سیگار نقش مهمی در ابتلا به سرطان داره و اگر درست خاطرم باشد نقش موثری ابتلا به ۱۵ نوع سرطان می شود.

وی بیان کرد: باید با این کمپین، قلیان ها را تبدیل به گلدان کنیم و به نظر من باید در آنها گل بگذاریم و از گل لذت ببریم.

شریعتی بیان کرد: امروز نیز من به این کمپین پیوستم تا در این راستا تبلیغ کنیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: به تمامی جوانان توصیه می کنم تا از دخانیات دوری کنند چون برای سلامتی آنها بسیار مضر است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر