آیت الله سلیمانی امام جمعه شوشتر؛

انتقاد صریح آیت الله سلیمانی از عزل و نصب ها

انتقاد صریح آیت الله سلیمانی از عزل و نصب ها
متاسفانه در سطح کشور ، استان و در شهر ما ( شوشتر) جابه جایی ها و عزل و نصب ها برای حل مشکل مردم نیست . مردم و حل مشکلات شان را در نظر نمیگیرند! مهره چینی هاییست برای اهداف دیگر ! ؛

حضرت آیت الله سلیمانی امام جمعه دارالمومنین شوشتر با اشاره به شهادت جانسوز حضرت رقیه (س) گفت :
این شهادت یا رحلت شهادت گونه ( در سال ۶۱ ه . ق ) سه درس برای ما در پی دارد :
۱) اوج ظلم و ‌ستم بی دین ها و انسانهای دور از خدا و دین و ارزشهای خدایی .
یزیدی ها در طول تاریخ تا به امروز از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند .
۲)حضرت رقیه (س) سند ماندگار و جاوید مظلومیت خاندان رسالت است ؛ درست همانند شهدایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران انقلاب به ویژه در مبارزه با تروریسم تقدیم کرده است .
۳) توجه به اراده و خواست خدا .
آنجا که اراده خدا در یک قضیه ای باشد با صبر و پایداری و مقاومت اوضاع انقدر منقلب می شود که شام ( که مرکز ستمگران و یزیدیان بوده ) مبدل می شود به پایگاهی که امروزه دلهای مشتاق ( حتا دل های غیر شیعیان ) لحظه شماری میکنند تا در آنجا و در کنار آن حرم مقدس برای زیارت حضور پیدا کنند .

خطیب نماز جمعه شوشتر در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر برگزاری مراسم و مجالس عزاداری شهادت این امام همام تاکید کرد و گفت :
آنچه موجب مظلومیت ، شهادت ، شکست ظاهری لشکر امام‌ و در نهایت امضاء قرارداد صلح شد از یک سو به دشمنان و از دو جهت به اطرافیان امام برمیگردد .
مکر ، خدعه و حیله از سوی دشمنان و ناآگاهی دوستان و دنیا طلبی لشکریان .

امام جمعه شوشتر در ادامه افزود :
امروز هم اینگونه است . دشمنان نظام اسلامی ما هر روز به شکلی با مکر و حیله در حال شیطنت هستند و در این شرایط اگر ما آگاه نباشیم و به دنیا دل ببندیم ممکن است خدای ناکرده سرنوشتی تلخ چونان شهادت امام حسن( ع ) به گونه ای دیگر انتظار ما باشد .
وی یاداور شد :
باید با هوشیاری و آگاهی و فاصله گرفتن از دنیاطلبی ،حیله و مکر دشمنان به ویژه امریکا را خنثی و به خودشان برگردانیم .

رییس قرارگاه فرهنگی شهرستان شوشتر
با اشاره به سالروز وفات سلمان فارسی ، یار بزرگ و سرباز ایرانی ِ پیامبر اکرم ( ص) و امام علی ( ع) گفت : سلمان فارسی افتخار ما ایرانی ها محسوب میگردد . در بزرگی او همین بس که در روایتی آمده است ”
ایمان به منزله ی نردبانی ست که ده پله دارد و سلمان در پله ی دهم قرار دارد ” .
مهمترین ویژگی سلمان فارسی ولایتمدار بودن ایشان است .

امام جمعه شوشتر ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی ( در سال ۶۱ ه. ش) اظهار داشت :
این مرد بزرگ الهی از نظر علمی مجتهدی مسلم ، از نظر اخلاقی فردی بسیار ساخته شده و مهذب ، از نظر رفتاری و سلوکی فردی قابل اقتدا و از نظر انقلابی فردی مجاهد و مردم دار بودند .شهادت در محراب عبادت بعد از عمری خدمت به مردم ، امضای تایید از سوی خداوند متعال بوده است نسبت به ایشان که به بدین گونه و با شهادت خود ، به اوج کمال رسید .

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت لسان الغیب ( در ۲۰ مهر) یاداور شد :
حافظ بزرگمرد شعر و ادب پارسی و یک سرمایه بزرگ برای ما ایرانی هاست .البته توجه خیلی ها به ویژه جوانان ما به بزرگانی چون سعدی ، مولانا و حافظ و آثار گرانسگ شان بسیار کم رنگ شده است .روزگاری فرزندان ما پس از فرا گرفتن الفبای خواندن و نوشتن ، کتابهایی چون حافظ و سعدی و مولانا را به دست میگرفتند و با آثار این بزرگان و معانی بلند عرفانی و اخلاقی شان مانوس بودند .
وی افزود :
بسیاری از اشعار این بزرگان به ویژه اشعار حافظ شیرازی تفسیر آیات و روایت است . باید به این گنجینه ها ی با ارزش بیش از پیش توجه کرد .

آیت الله سلیمانی با گرامیداشت روز عصای سفید و تکریم نابینایان گفت :
باید مراقب افراد نابینا بود و شکر گزاری نعمت بینایی _ که خدا به ما عطا نموده_ را در توجه به نابینایان و رفع مشکلات این قشر قرار دهیم . مردم و به ویژه مسئولین در دو جنبه ی فردی و اجتماعی باید شرایط خاص انان را مورد توجه قرار دهند .

آیت الله سلیمانی امام جمعه شوشتر با توجه به روز تربیت بدنی و ورزش( در ۲۶ مهر) و اهمیت آن ، تاکید کردند :
یکی ازکارهای ضروری که حضرت امام خامنه ای( مد ظله العالی) در کنار سفارش به تهذیب نفس و علم و دانش اندوزی و اخلاق و تربیت ، بر آن تاکید داشته اند ، سفارش به ورزش و تربیت بدنی بوده است .
بی شک یکی از راه های حفظ جوانان ، ورزش و تربیت بدنی ست .
تربیت بدنی و ورزش این است که بدن تحرک داشته باشد اما نه با رقابت های نادرست و فاصله گرفتن از کسب علم و دانش و تهذیب و اخلاق . تربیت بدنی و ورزش به همراه تهذیب و اخلاق ، باید نشاط و قدرت بدنی نیز به دنبال داشته باشد .

امام جمعه شوشتر در ادامه با اشاره به بیانات نورانی مقام معظم رهبری در دیدار های اخیر به ویژه با سران سه قوه خاطر نشان کرد :
برای حل مشکلات مردم، کشور نیازمند کار جهادی و یک تلاش فوق العاده است . ‌برای فائق شدن به مشکلات باید سرعت مسئولین در راه خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان بیشتر شود .

وی با توجه به بیانات معظم له در ادامه افزود :
مشکلات دو منشا دارد :
یک ) منشاء داخلی که شامل چالشهای درونی و ساختارها و برخی قوانین داخلی ست
( ضعف در مدیریت و اجرا )
و
دو ) منشاء خارجی و تحمیلی که همان تحریم های ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب و در راس آنان امریکا ست .

آیت الله سلیمانی گفت :
مسئولین با یاری و همراهی مردم باید راه حل ها و راهکارهای مناسبی را برای رفع مسایل و مشکلات مردم ( در هر دو بخش داخلی و خارجی) بیابند .

وی در ادامه این مبحث تاکید کرد :
مردم ، مسئولان ، صاحبان سخن ، قلم و تریبون باید توجه کنند که تلقین رسیدن به بن بست کار دشمنان این انقلاب است . همان کاری دشمنان در گذشته با امام حسن مجتبی( ع )کردند . این القاء دشمن است که ما به بن بست رسیده ایم و این شرایط غیر قابل حل است .
اگر چه مشکلات داریم اما بن بست غیر قابل حل نداریم و در این راه باید مردم و مسئولین در مقابل این القائات و تحرکات دشمنان با هوشیاری بایستند و با سربلندی از این شرایط عبور کنند .

امام جمعه شوشتر با استناد به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده صحیح از همه ی ظرفیت ها گفت :

توجه به سرمایه عظیم جوانان با غیرت و با ایمان که پای کشور ، دین ، انقلاب ، شهدا و رهبری ایستاده اند ؛
و همچنین
بهره مندی از ظرفیت نخبگان و دلسوزان انقلاب ( که اغلب انان در همین ایام به میدان امدند )
باید مد نظر قرار گیرد .

حضرت ایت الله سلیمانی از نکات مهم دیگری که مورد توجه مقام معظم رهبری در مبحث ظرفیت ها بود را
مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع
دانستند و با گریزی به بیانات معظم له در خصوص مدیریت منابع و همچنین انتقاد صریح به عملکرد برخی مسئولان ضعیف ( به ویژه در بخش کشاورزی و پیش بینی های نادرست در نیاز کشور در تولید و عرضه و تقاضا ) که نگرانی مردم را در پی داشت در سخنانی روشنگرانه گفت :
جای سئوال است مدیران ضعیف چرا باید سالها در پست خود باقی بمانند ؟!
پشت این مدیران ضعیف که به مردم با مدیریت ضعیف شان ظلم کرده اند به چه کسی گرم است ؟! به واقع این مدیران چه کاری کرده اند که باید در پست خود بمانند ؟!

آیت الله سلیمانی با اشاره به سوء استفاده دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب از اهانت های برخی افراد در شبکه های مجازی در پی مشکلات معیشتی اخیر ، تاکید کرد :
گناه اهانت هایی که به دین ، نظام ، مدیریت کشور این روزها در فضای مجازی مشاهده میکنیم به گردن مدیران ضعیف و عملکرد بد آنهاست .

امام جمعه شوشتر در ادامه با انتقاد صریح از عزل و نصب های اخیر خاطر نشان کرد :

متاسفانه در سطح کشور ، استان و در شهر ما ( شوشتر) جابه جایی ها و عزل و نصب ها برای حل مشکل مردم نیست . مردم و حل مشکلات شان را در نظر نمیگیرند! مهره چینی هاییست برای اهداف دیگر !
این خجالت اور است و ظلمی ست به مردم که نیروهای کارامد را برای خدمت به مردم به کار نگیرند . این جابه جایی ها و این مهره چینی ها برای شان چیزی جز روسیاهی در پیش خدا نخواهد داشت . این ظلم را باید به وجدان خودشان ( اگر دارند ) ، مردم و خدا جواب بدهند !
وی با اشاره به عدم توجه برخی مدیران به دستورات و تاکیدات رهبر گرانقدر انقلاب افزود :
برخی فرامین و بیانات مقام معظم رهبری را به نفع خودشان تفسیر میکنند ؛ پا روی این دستورات میگذارند و چشم بر روی حقایق می بندد و جز خودشان کسی را نمی بیند چرا که تنها اهداف و منافع خود را دنبال میکنند .

آیت الله سلیمانی ضمن اشاره به سخن امام راحل که فرمودند” مردم ما از مردم حجاز در زمان رسول الله و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) بهترند” و باوفاتر که این گونه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستاده اند ؛ گفت : مردم‌ ما مردم لایقی هستند اما متاسفانه برخی از مسئولین با کمال وقاحت از قدرت و امکانات به نفع خودشان استفاده میکنند و به مردم توجه نمیکنند! تنها دم از مردم میزنند و به رای آنان چشم دوخته اند ! باید به مردم توجه شود .
این دستور مقام معظم رهبریست .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر