پیرامون شایعات حول سازه های آبی؛

ریزش جدیدی در دیواره سازه های آبی رخ نداده است

ریزش جدیدی در دیواره سازه های آبی رخ نداده است

به گزارش شوشترخبر به نقل از خبرگزاری فارس؛ برخی دوستداران میراث فرهنگی با ارسال پیام و طی تماس‌هایی نسبت به ریزش بخش‌هایی از جداره غربی سازه‌های آبی جهانی ابراز نگرانی کردند. در این رابطه محمد بهادری رئیس پایگاه سازه‌های آبی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر، اظهار کرد: هیچگونه رانش یا ریزش جدیدی

به گزارش شوشترخبر به نقل از خبرگزاری فارس؛ برخی دوستداران میراث فرهنگی با ارسال پیام و طی تماس‌هایی نسبت به ریزش بخش‌هایی از جداره غربی سازه‌های آبی جهانی ابراز نگرانی کردند.

در این رابطه محمد بهادری رئیس پایگاه سازه‌های آبی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر، اظهار کرد: هیچگونه رانش یا ریزش جدیدی در جداره غربی آسیاب‌های آبی وجود نداشته و اگر هم موردی نظر دلسوزان میراث فرهنگی را جلب کرده مربوط به استحکام بخشی و عملیات سبک‌سازی و پاکسازی عرصه مورد نظر است.

وی افزود: در راستای شروع عملیات استحکام بخشی جداره غربی محوطه آسیاب‌ها و آبشارهای شوشتر طبق طرح تهیه شده توسط مشاور، اولین اقدام سبک‌سازی عارضه است.

وی بیان کرد: از هفته گذشته پروژه توسط پیمانکار آغاز شده و این موضوع با نظارت نیروهای متخصص در حال انجام است و طبیعتاً ملاحظاتی هم وجود دارد و با توجه به اینکه ساختمان‌ها و مستحدثاتی روی جداره غربی واقع شده در عملیات سبک سازی مقداری از نخاله‌ها به پایین ریزش می‌کنند.

وی با اشاره به مراقبت‌های لازم از نقاط دیگر این مجموعه ثبت جهانی ابراز کرد: البته قبل از شروع عملیات اقدامات لازم از جمله ایجاد سپر خاکی جهت جلوگیری از آسیب به بخش‌های دیگر مجموعه انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین برخی قسمت‌ها از جداره طی گذشت زمان اتصال و استحکام خود را از دست داده‌اند که با احتیاط کامل و رعایت اصول لازم توسط پیمانکار جدا می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر