کد خبر : 3918
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1393 - 6:47
615 views

اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در شوشتر

اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در شوشتر

شهردار شوشتر از اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در این شهر خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر، آرش در امروز با توضیح قانون سطوح غیرمجاز اظهار کرد: این سطوح به قانونی گفته می‌شود که طبق آن مالکین مسکونی حق ندارند از ملک خود استفاده تجاری و غیرمسکونی کنند. وی اضافه کرد: به استناد تبصره ذیل

شهردار شوشتر از اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در این شهر خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر، آرش در امروز با توضیح قانون سطوح غیرمجاز اظهار کرد: این سطوح به قانونی گفته می‌شود که طبق آن مالکین مسکونی حق ندارند از ملک خود استفاده تجاری و غیرمسکونی کنند.

وی اضافه کرد: به استناد تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این موضوع تخلف است و پس از اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ رای به تخلف مالک داد، وی موظف است استفاده غیرمسکونی را برچیند و یا در صورت اجازه شهرداری، قرارداد موقت امضا کند.

شهردار شوشتر با اشاره به اینکه چند شغل وجود دارد که شامل این موضوع نمی‌شوند و می‌توان برای آنها استثنا قائل بود افزود: مشاغل مرتبط با پزشکی، دفاتر روزنامه، وکلا، بیمه و… از جمله این مشاغل هستند که می‌توانند با دریافت مجوز از شهرداری و به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان از قابلیت تجاری ملک خود نیز استفاده کنند.

در، با تاکید بر اینکه باید جلوی این نوع تخلفات را گرفت اضافه کرد: در شوشتر بسیاری از املاک به خصوص در بافت مرکزی به عنوان انبار محصولات کشاورزی، انبار مواد غذایی، لوازم خانگی، دفاتر و… استفاده می‌شوند.

شهردار شوشتر تصریح کرد: مشکلی که در بیشتر شهرها وجود دارد این است که وقتی کسی برای اخذ مجوز مغازه به اصناف مراجعه می‌کند فقط عوارض مغازه را پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: در صورتی که این مالک، طبق قانون باید عوارض انبار خود را نیز به اصناف، شهرداری و اداره صنعت و معدن پرداخت کند.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر