کد خبر : 3912
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1393 - 7:04
639 views

معترضان به لاریجانی در ماجرای هیات نظارت، خود دیکتاتور هستند/فرجی دانا زیر بار انتصاب افراد پیشنهادی توسط برخی نمایندگان نرفت، برای همین استیضاح شد

معترضان به لاریجانی در ماجرای هیات نظارت، خود دیکتاتور هستند/فرجی دانا زیر بار انتصاب افراد پیشنهادی توسط برخی نمایندگان نرفت، برای همین استیضاح شد

حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی نماینده مجلس گفت که اصرار معترضان به لاریجانی بر روی نبویان و رسایی خود نوعی دیکتاتوری است. به گزارش سفیر شوشتر، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» در توصیف جلسه ی امروز مجلس که مقداری متشنج شد بیان داشت:

حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی نماینده مجلس گفت که اصرار معترضان به لاریجانی بر روی نبویان و رسایی خود نوعی دیکتاتوری است.

به گزارش سفیر شوشتر، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» در توصیف جلسه ی امروز مجلس که مقداری متشنج شد بیان داشت: امروز در مجلس بحث نظارت بر مطبوعات در جریان بود، متاسفانه براساس یک سری سلیقه های جناحی، دو نفری که گرایشات سیاسی شان مشخص است برای هیات نظارت بر مطبوعات معرفی شدند، اما بنابر جمع بندی و مشورت اکثریت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی پیشنهاد شد گزینه های دیگری هم ارائه کنند و نمایندگان دیگر را محروم نکنند.

وی افزود: متاسفانه کمیسیون فرهنگی بر روی نبویان و رسایی نفر اصرار کرد و عده ی کثیری از نمانیدگان بابت این انتخابات ناراحت شدند و این مسئله را به جناب لاریجانی منتقل کردند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی اضافه کرد: جناب لاریجانی براساس این خواست عمومی که افراد معرفی شده به هیات نظارت بتوانند از حقوق مطبوعات دفاع کنند، نظرشان این بود که نمایندگان دیگری نیز معرفی شوند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس پس از آنکه به سخنان مخالفان و موافقان گوش داد، تصمیم گیری در این مورد را به نمایندگان مجلس واگذار کرد و اکثریت هم به این مسئله رای دادند.

این نماینده مجلس در واکنش به حمله لفظی و دیکتاتور خواندن لاریجانی توسط زاکانی و کوچک زاده گفت: متاسفانه این سخنی است که باید خودشان جواب آن را بدهند، هرکسی که نزاکت کلام و اخلاق را در رفتارش رعایت نکند شخصیت خود را نشان داده است، البته با گفتن یک کلمه ی دیکتاتور کسی دیکتاتور نمی شود.

سادات ابراهیمی اضافه کرد: آقای لاریجانی بارها نظر مجلس را در موارد مختلف خواسته اند و کسی اعتراض نکرده اما چون این بار بر خلاف نظر این آقایان بود به ایشان اعتراض شد.

وی افزود: اقدام این آقایان خود دیکتاتوری است چراکه اصرار بر انتخاب آن دو نفر خاص را دارند، این خود نوعی استبداد رای و خودرایی است.

*مشکلات حوزه انتخابیه برخی از نمایندگان عامل استیضاح فرجی دانا بود

حجت الاسلام سادات ابراهیمی در ادامه در خصوص استیضاح فرجی دانا به «انتخاب» گفت: متاسفانه جبهه رهروان ولایت در زمین جبهه پایداری بازی کرد و عملا مطالبه انان را دنبال کرد.

وی افزود: ناگفته نماند که عزم رهروان ولایت همراهی و تعامل با دولت بود اما به جمع بندی نرسید.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: اگر جریان اعتدالی و رهروان در مجلس متحد شوند، می توانند به دولت کمک کنند. استیضاح فرجی دانا قطعا هشداری به این دو گروه بود که حواسشان را جمع کنند که اگر نکنند بازیچه ی دست تندروهای مجلس می شوند.

وی با بیان اینکه عدم تمکین فرجی دانا به درخواست های استیضاح کنندگان در عدم رای اعتماد به او موثر بود، گفت: بخشی از امضا کنندگان مشکلاتی در حوزه های انتخابیه داشتند که اگر مدیریت می شد تعداد رای های موافق استیضاح کمتر می شد.

وی در توصیف مشکلات برخی از نمایندگان در حوزه های انتخابیه شان گفت: بحث بیشتر بر سر انتصابات در دانشگاه و افرادی که نمایندگان پیشنهاد کرده بودند بود که اقای فرجی دانا زیر بار نرفته بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس اضافه کرد: قصد جبهه ی پیروان ولایت ماندگار شدن فرجی دانا بود اما متاسفانه این جبهه به جمع بندی نرسید و اتحاد نداشت.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی گفت: اکنون تندروها پس از موفقیت در ماجرای استیضاح امیدوار شده اند، با این حال فکر می کنم می توان با هوشیاری در مقابل آنها ایستاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر