کد خبر : 5909
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 5:48
619 views

کتابخانه ویژه نابینایان در شهرستان شوشتر احداث می‌شود

کتابخانه ویژه نابینایان در شهرستان شوشتر احداث می‌شود

اداره بهزیستی شوشتر گفت: با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر توافقاتی شده و در آینده‌ای نزدیک کتابخانه ویژه نابینایان در این شهرستان ساخته می‌شود. به گزارش سفیر شوشتر، نرگس بهداروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: هرساله در تمام مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی، مدارس و مراکز بهداشت روستایی طرح پیشگیری از

اداره بهزیستی شوشتر گفت: با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر توافقاتی شده و در آینده‌ای نزدیک کتابخانه ویژه نابینایان در این شهرستان ساخته می‌شود.

به گزارش سفیر شوشتر، نرگس بهداروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: هرساله در تمام مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی، مدارس و مراکز بهداشت روستایی طرح پیشگیری از تنبلی چشم جهت پیشگیری از معلولیت بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کودکانی که چشمان آن‌ها از نظر بینایی مشکوک است به سطح دوم مرکز بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شوشتر عنوان کرد: تفاهم نامه‌هایی برای حمایت از کودکان و پیشگیری از معلولیت بینایی آن‌ها با چشم پزشکان منعقد شده که در ساخت عینک تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

وی گفت: معلولیت‌ها ی بینایی در بزرگ‌سالی به خاطر عدم مراقبت و انجام ندادن به موقع تست بینایی سنجی در دوران کودکی است.

بهداروند افزود: یکی از معلولیت‌هایی که در شهرستان شوشتر امار زیادی دارد، معلولیت بینایی است به همین دلیل این اداره با حمایت از این افراد آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: انجمن کم بینایان شهرستان با نام انجمن سفیر نور شوشتر که اعضای آنا افراد کم بینا و نابینا است جهت شناسایی، حمایت، آموزش و توان‌بخشی این اشخاص در سال ۹۲ تأسیس شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شوشتر عنوان کرد: با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر توافقاتی شده و در آینده‌ای نزدیک کتابخانه ویژه نابینایان در این شهرستان ساخته می‌شود.

وی افزود: امسال ۳۰۰ دانش اموز شوشتر با مشکل تنبلی چشم شناسایی شدند و امیدواریم با اجرای به موقع طرح پیشگیری تنبلی چشم این آمار کاهش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر