رسانه های مجوز دار در شوشتر از نشست خبری نماینده محروم هستند

رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی به جامعه به‌صورت شفاف و به‌موقع است اما همچنان نگاه بسته و کانالیزه در حوزه اطلاع‌رسانی در شهرستان شوشتر وجود دارد و خبرنگاران منتقد به جلسات و نشست‌ها دعوت نمی‌شوند و تاکنون هیچ‌گاه مسئولان به‌صورت شفاف چرایی عدم دعوت از اصحاب رسانه را اعلام نکرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری سفیر شوشتر، خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح به مردم را عهده‌دار هستند که متأسفانه هنوز برای برخی مدیران در شهرستان شوشتر این مسئله به‌خوبی تفهیم نشده است.
مهم‌ترین رسالت‌های فعالین عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود بیان واقعیت‌ها و بیان حق و حقیقت است، رسالت خبرنگاران رسالت بس سنگینی است که علاوه بر نشر خدمات اثربخش مسئولین به مردم، سهل‌انگاری‌ها، تخلفات، کم‌کاری‌ها و نیز ضعف‌ها و مشکلات را باید در راستای کمک به توسعه شهرستان بیان کنند.
در روزهای گذشته درحرکتی عجیب دفتر نماینده شهرستان‌های شوشتر و گتوند با دعوت از بخشی از خبرنگاران شهرستان اقدام به برگزاری نشست خبری کرده بود.
این‌گونه نشست های رسانه‌ای نماینده از معدود جلسات خبری و رسانه‌ای نماینده محترم شوشتر و گتوند است که در دوره دهم مجلس (دوره قبل) برگزاری تعدادشان به انگشتان یکدست نیز نمی رسد.
سردار سهراب گیلانی که با کمتر از ۳۳ درصد از کل آرا مأخوذه توانست به‌افتخار نمایندگی مردم نائل آید خود بهتر از هر کس دیگری می داند در دور یازدهم نماینده و وکیل کل حوزه انتخابیه است و نباید بین اصحاب رسانه تفاوت قائل شود.
این اولین بار نیست که در شهرستان شوشتر مسئولین مبادرت به برخوردهای تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها می‌کند اما اینکه نماینده و وکیل مردم و دفتر منتصب به وی برخورد تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها دارد کاملاً نوبرانه است و باید آن را در تاریخ تعامل با رسانه ها در شهرستان شوشتر نوشت.
تعداد رسانه های خبری مجوز دار در شوشتر که بعضاً سابقه فعالیت آن‌ها به بیش از ۱۰ سال نیز می رسد مشخص است و عدم دعوت از این رسانه‌ها در نشست‌ها و جلسات گوناگون و به‌نوعی کانالیزه کردن اخبار جلسات را می‌توان فرار از پاسخگویی مسئولین قلمداد کرد، و یا به بیان بهتر حذف رسانه های مجوز دار و رسمی از جلسات، کاری فراقانونی و سلیقه‌ای از سوی برخی از مسئولین است.
البته در این سطور نیز ذکر نکته ای برای همکاران خودم نیز خالی از لطف نیست، یک خبرنگار باید قلم را رسانای درد مردم کند. خبرنگار باید میز خطابه مردم و نظام باشد و واقعیت‌ها را ببیند، اما متأسفانه برخی از خبرنگاران بیشتر در جایگاه یک روابط عمومی قرارگرفته‌اند تا در جایگاه یک خبرنگار. متأسفانه هستند افرادی که عنوان خبرنگار را یدک می‌کشند اما امروز “میرزا بنویس” بسیاری از مسئولین شده‌اند.
و در آخر عدم احترام به اصحاب رسانه و دعوت‌های گزینشی خبرنگاران و این نوع برخورد و عملکرد، شایسته یک مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست که امیدواریم مسئولین با همدلی و تعامل بیشتر و نیز با دعوت از تمامی خبرنگاران در نشست‌ها و جلسات سعی درانعکاس هرچه بیشتر اخبار در جهت تقویت نقاط قوت و نیز رفع مشکلات شهرستان شوشتر گام بردارند. آمین!

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11489

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: