کد خبر : 10399
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 8:11
296 views

به مناسبت اربعین حسینی؛

همایش شعر عاشورایی “آستان جانان” سه شنبه شب، ۲۲ شهریور ماه در چذابه  برگزار شد

همایش شعر عاشورایی “آستان جانان” سه شنبه شب، ۲۲ شهریور ماه در چذابه  برگزار شد

این محفل که  با حضور شاعران شوشتر و شهرهای اطراف ازجمله گتوند و شرافت برگزار شده و مورد استقبال زوار حاضر در مرز چذابه قرار گرفت

این محفل که  با حضور شاعران شوشتر و شهرهای اطراف ازجمله گتوند و شرافت برگزار شده و مورد استقبال زوار حاضر در مرز چذابه قرار گرفت.

در نوبت اول  این همایش که  در موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور سپهریان معاون هنری و خانم بحیرایی معاون فرهنگی و دیگر کارکنان اداره کل همراه بود  علی بهرامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی از همکازی همه ی دستگاه های اجرایی به جهت اعزام هنرمندان و برگزاری همایش شعر استان حانان تقدیر و این گونه حرکت های هنری ان هم در مرز چذابه را بسیار تاثیرگذار دانست .

در ادامه خانم بحیرایی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در سخنانی با بر شمردن اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی هنری به ویژه در میان زوار امام حسین علیه السلام  از حضور خوب شاعران در این  همایش تشکرکرد .

شاعران شرکت کننده  در این مراسم آخرین سروده‌های خود در مدح اباعبدالله الحسین و یارانش را اجرا کردند.

همایش آستانِ جانان در نوبت دوم این بار در موکبِ کشت و صنعت کارون نیز با حضور شاعران ، مردم و  مسئولان محلی  شهرستان شوشتر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور امام جمعه ، دکتر دهدشتی فرماندار ، اباد رییس دادگستزی ،کجبافی معاون فرماندار ، ترکستانی معاون مدیر عامل کشت و صنعت کارون ، رضا زاده مدیر روابط عمومی ، ناصر مدیر ابفا ، حمید بهداروندی رییس ارشاد گتوند ، معتمدین، اصحاب خبر و رسانه و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  و دیگر مسئولان  برگزار شد امام جمعه شوشتر ضمن تقدیر از برگزاری این گونه مراسمات فرهنگی ادبی و دینی  تولید اثار را خوب ارزیابی کردند  و بر انتشار این اثار فرهنگی هنری و ادبی  توسط متولیان و اهالی شعر و ادب تاکید کردند .

شعرخوانی شاعران ، اجرای نقاشی و خوشنویسی استاد علی مهدیپور ، مداحی و مرثیه خوانی از جمله برنامه هایی بود که اجرا شد .

 در پایان این رویداد ادبی در دو نوبت  از شاعران ، مداحان و عوامل و مسئولان شهرستان به جهت همکاری در  برگزاری ابرومندانه ی همایش شعر استان جانان با اهدا لوح و جوایزی تقدیر به عمل امد  .

لازم به ذکر است  بیش از هشتاد نفر از هنرمندان و شاعران و برخی اصحاب رسانه و خبر  و اکیپ مستند سازان انجمن فیلم و عکس به سرپرستی مهدی کریمپور جهت اجرای برنامه های فرهنگی ادبی و هنری  و خدمت به زوار امام حسین علیه السلام و شرکت در همایش شعر استان جانان و مسابقه ی عکس آیینه ی اربعین ، به مرز چذابه اعزام شده بودند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر