کد خبر : 2502
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 6:01
654 views

حفظ میراث فرهنگی دغدغه اصلی دولت نیست

حفظ میراث فرهنگی دغدغه اصلی دولت نیست

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میراث فرهنگی دغدغه اصلی دولت نیست.   به گزارش سفیرشوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید محمد سادات ابراهیمی، وی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در شوشتر اظهار کرد: در حال حاضر هر کانالی از

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میراث فرهنگی دغدغه اصلی دولت نیست.

 

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید محمد سادات ابراهیمی، وی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در شوشتر اظهار کرد: در حال حاضر هر کانالی از رسانه ملی را که مشاهده کنید سخن از بهداشت و درمان است ولی خبری از فرهنگ، اقتصاد و … نیست و باید کوشید تا این مسئله مهم میراث فرهنگی به دغدغه اصلی دولت تبدیل شود.

 

وی با اشاره به خطاهای صورت گرفته در توجه به میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی مشکلاتی بوجود آمده است و نباید دید دولت به این بخش سرمایه‌ای باشد زیرا این بخش حافظ فرهنگ و هویت کشور است و نگاه درآمدزایی به این بخش باعث مرگ تدریجی این شریان فرهنگی می‌شود.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه خروجی در میراث فرهنگی اصلا اهمیت ندارد، تاکید کرد: نباید به این مسئله تاکید داشت که اگر یک ریال در این سازمان هزینه شود بازخوردش چیست و بازگشت سرمایه چگونه انجام می‌شود، باید توجه به این بخش را جزئی از وظایف سرمایه‌ای نظام تلقی کرد و باید در این بخش هزینه‌هایی ثابت انجام شود تا هویت و تمدن ایرانی و اسلامی حفظ شود.

وی به بخش سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: در بخش میراث فرهنگی باید توجه داشت که مشکلات اولیه در زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش برطرف شود و در این باره مجلس شورای اسلامی با تخصیص بخشی از وام‌های با بهره کم صندوق توسعه ملی به مسائل گردشگری گامی بزرگی در این زمینه برداشته است که باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده شود.

 

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی فعالیت با هدف مشترک است، همه باید تلاش کنیم تا کشتی میراث فرهنگی در رسیدن به ساحل امن خود موفق باشد و در این زمینه نباید منطقه‌ای و بخشی فکر کرد زیرا باعث واژگونی این کشتی بزرگ و با ارزش خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر