برنامه اجرای فاز دوم طرح‌ ۵۵۰ هزار هکتاری و زراعت چوب خوزستان در سال زراعی جدید

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی و ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر سرزمین کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

سید رحمت اله پریچهر در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در هفته دولت، اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به تنوع محصولی فوق العاده قطب نخست کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه محصولات مختلف از جمله محصولات باغی، خرما و … نیز پیشتاز تولید کشور است، افزود: این استان با تولید بیش از ۲۷۰ هزار تن خرما در جایگاه سوم تولید خرمای کشور ایستاده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کشت محصولات جدید و امیدبخش در صنعت کشاورزی استان اشاره و بیان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به کشت میوه‌های گرمسیری، موز، پاپایا و آناناس که به صورت پایلوت در استان کشت شده اشاره کرد.

پریچهر در ادامه به کشت و تولید محصولات زراعی در استان اشاره کرد و افزود: خوزستان در این زمینه نیز تولیدکننده اول و ایستاده در جایگاه نخست کشور است.

وی از استان زرخیز خوزستان به عنوان طلایه‌دار تولید و خرید تضمینی گندم یاد کرد و گفت: خوزستان امسال در زمینه خرید کلزا مقام نخست کشور را از آن خود کرده است.

پریچهر با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای فاز دوم طرح‌ ۵۵۰ هزار هکتاری مقام‌ معظم رهبری در سطح ۲۵۰ هزار هکتار و تولید چوب و زراعت چوب در استان اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان با توجه به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی و ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر سرزمین کشاورزی کشور محسوب شود.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11058

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: