استاندار خوزستان در نشست خبری؛

کودک آزار شوشتری، مشکل روانی دارد

کودک آزار شوشتری، مشکل روانی دارد

استاندار خوزستان در خصوص مسأله تجاوز به «پسران شوشتر» خاطرنشان کرد: اقدامات لازم از نظر مسایل انتظامی و قضایی در زمان حادثه تجاوز صورت گرفته بود اما رسانه‌ای نشده بود. شریعتی تصریح کرد: فرد خاطی در این حادثه، یک فرد شناخته شده و جزو افرادی است که مشکلات روانی دارد و مرتباً به مراکز روان

استاندار خوزستان در خصوص مسأله تجاوز به «پسران شوشتر» خاطرنشان کرد: اقدامات لازم از نظر مسایل انتظامی و قضایی در زمان حادثه تجاوز صورت گرفته بود اما رسانه‌ای نشده بود. شریعتی تصریح کرد: فرد خاطی در این حادثه، یک فرد شناخته شده و جزو افرادی است که مشکلات روانی دارد و مرتباً به مراکز روان درمانی برده می‌شود. اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام است و ما نیز پیگیر مسأله هستیم.

استاندار خوزستان با بیان این‌که بحران‌های کارگری، ناشی از مدیریت ناصحیح و نیروی مازاد است، آخرین وضعیت دو شرکت گروه ملی و نیشکر هفته تپه را تشریح کرد.

«غلامرضا شریعتی» امروز، ۲۹ آبان‌ماه در نشست خبری با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص عنایت مقام معظم رهبری نسبت به وی، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مایه افتخار و مباهات هر شخصی است اما بار را بر دوش افرادی که نسبت به آن‌ها عنایت شده است، سنگین‌تر می‌کند و آن افراد باید بار سنگین مسئولیت‌ها را دوچندان بر دوش خود احساس کنند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان، افزود: در ابتدا مقرر بود تا رئیس‌جمهور به استان سفر کند اما با توجه به تراکم کارها، ایشان به استان خوزستان سفر کردند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این سفر پروژه‌های بسیار خوب و مورد نیاز استان به بهره‌برداری رسیدند. این پروژه‌ها، پروژه‌هایی بودند که در گذشته ابتر مانده بودند و خوشبختانه با حضور آقای جهانگیری افتتاح شدند.

شریعتی با بیان این‌که فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به اتمام رسیده است، گفت: عمده اراضی این فاز زیرکشت رفته است و بخشی از این زمین‌ها نیز برای بار نخست کشت شده‌اند. امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌گیرد، بتوانیم فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را نیز اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌های مختلفی درباره مسایل ریزگرد و آب و فاضلاب استان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گرفته و این تصمیمات به بخش‌های مختلف نیز ابلاغ شد تا شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

وی در خصوص رابطه استاندار خوزستان با نمایندگان استان، گفت: این رابطه میان ما رابطه‌ای دوطرفه است. موارد زیادی است که نمایندگان به دنبال آن هستند اما من مخالف آن‌ها هستم.

شریعتی ادامه داد: نمایندگان نظرات خود را تحمیل نمی‌کنند و با صحبت‌ها به جمع‌بندی و نتیجه می‌رسیم. این‌که همه چیز را برای خودمان بخواهیم، صحیح نیست و باید به همه حق اظهار نظر داد.

شریعتی در خصوص مسأله منبع به‌کارگیری نیروهای بازنشسته، تصریح کرد: در استانداری خوزستان تنها آقای هاشمی‌زاده که معاون عمرانی من بود بخشنامه منبع کارگیری شامل حالش می‌شد. ایشان چند بار استعفا دادند اما من درخواست کردم تا پایان اربعین بمانند. آقای هاشمی از ۲۶ آبان‌ماه دیگر مسئولیتی در استانداری ندارد و از استانداری خوزستان رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که نرخ بیکاری در استان خوزستان در دو سال اخیر رشد داشته است، گفت: نرخ بیکاری که در استان و در دو سال گذشته مطرح شده، به‌صورت فصلی و برآوردی است. در سال گذشته ۶۵ هزار نفر بیمه شده جدید داشته‌ایم و این آمار ثبت شده است. در این زمینه نباید آمار خام نرخ بیکاری ارائه شود و آمار نرخ اشتغال و بیکاری هر ۵ سال به طور دقیق اعلام می‌شود.

بحران‌های کارگری، ناشی از مدیریت ناصحیح و نیروی مازاد است

استاندار خوزستان با اشاره به بحران‌های کارگری در استان گفت: این کارخانه‌ها بیش از نیم قرن سابقه دارند که باید به‌تدریج اصلاح شوند. مدیریت ناصحیح و نیروی مازاد دست به دست هم داده تا بحران‌های کارگری در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید با همراهی و کار مدیریتی که در استان انجام می‌گیرد، شرایط به شکلی شود که واحدهای تولیدی بتوانند به خوبی فعالیت کنند و این بحران‌های کارگری استان نیز از میان بروند.

شریعتی در خصوص پرونده متهمان بازداشت شده نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد ایران گفت: در حال رصد این مسأله هستیم اما موضوع دقیق را باید از مراجع قضایی پرسید. ما دنبال موضوع حقوق کارگران هستیم و امیدوارم حقوق کارگران این شرکت‌ها نیز ظرف یک یا دو روز آینده به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

چرخ کارخانه گروه ملی در حال راه افتادن است

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام گرفته درخصوص برطرف کردن مشکلات گروه ملی تصریح کرد: برای گروه ملی بحث تأمین مواد اولیه انجام شده و شرایط برای تولید این شرکت فراهم است.

وی افزود: این کارخانه چون زیان انباشته زیادی دارد و خط تولید آن قدیمی است، قیمت تمام شده محصولش زیاد است و اگر محصول آن در بورس عرضه می‌شد، تولید در آن به صرفه نبود.

شریعتی با بیان این‌که دولت اجازه‌هایی برای گروه ملی صادر کرده که برای هیچ واحد صنعتی دیگری در کشور صادر نکرده است، تصریح کرد: با مجوزی که وزارت صنایع برای گروه ملی فولاد ایران صادر کرد، آن‌ها می‌توانند خارج از بورس محصولات تولیدی خود را در بازار به‌صورت آزاد بفروشند.

وی با بیان این‌که چرخ کارخانه گروه ملی فولاد ایران در حال راه افتادن است، گفت: باید دست به دست هم دهیم تا این چرخ از کار نیافتد و بتواند در مسیر تولید قرار بگیرد، چون اگر مجدداً مشکلی برای آن به وجود آمد، ابتدا کارگران دچار مشکل خواهند شد.

مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه در حال برطرف شدن است

استاندار خوزستان در خصوص مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: این کارخانه خط تولیدی قدیمی و نیروی مازاد داشته و به همین علت شرایط برای تولید در آن دشوار شده بود.

وی گفت: امسال اورهال در کارخانه هفت تپه به شکلی انجام شده که در ۳۵ سال گذشته تاکنون انجام نگرفته است و کارخانه تقریباً به یک کارخانه جدید تبدیل شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز مانند گروه ملی فولاد ایران در حال برطرف شدن است و امیدواریم به‌زودی همه این مسایل کارگری برطرف شود.

رشد بودجه استان در سال ۹۷

شریعتی در ادامه با اشاره به رشد بودجه استان گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، بودجه استان ۱۵ درصد در بودجه دولت و ۱۸ درصد در بودجه مجلس رشد داشته است.

وی در خصوص علت بی‌ثباتی در مدیریت میراث‌فرهنگی استان، اظهار کرد: این مسایل را باید از رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور پرسید اما ما نیز بر انتصاب مدیر بومی تأکید داشتیم. در این زمینه امیدوارم که مدیریت این سازمان که اکنون بومی نیز است بتواند با ثبات به فعالیت خود ادامه دهد.

عامل تجاوز به «پسران شوشتر» مشکلات روانی دارد

استاندار خوزستان در خصوص مسأله تجاوز به «پسران شوشتر» نیز خاطرنشان کرد: اقدامات لازم از نظر مسایل انتظامی و قضایی در زمان حادثه تجاوز صورت گرفته بود اما رسانه‌ای نشده بود.

شریعتی تصریح کرد: فرد خاطی در این حادثه، یک فرد شناخته شده و جزو افرادی است که مشکلات روانی دارد و مرتباً به مراکز روان درمانی برده می‌شود. اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام است و ما نیز پیگیر مسأله هستیم.

دنبال‌های گروه تروریستی ۳۱ شهریور، شناسایی و دستگیر شده‌اند

وی با اشاره به حادثه تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز گفت: دنبال‌های آن گروه تروریستی شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین تیم‌های دیگری در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند و بحث‌های امنیتی استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

استاندار در خصوص بحث بحران‌های تنفسی و باران‌های پاییزی در اهواز گفت: در گذشته هر سال ۲۰ تا ۲۵ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند و با توجه به این‌که عامل اصلی این مسأله درختان کنوکارپوس بودند، مسأله هرس این درختان در دستور کار گرفت.

وی با بیان این‌که بیش از ۳۷۰ هزار اصله درخت کنوکارپوس در اهواز داریم، ادامه داد: نمی‌توان همه این درختان را از میان برد و با کارهای مراقبتی و هرس آن‌ها شرایط را کنترل خواهیم کرد. با توجه به اقداماتی که در بحث هرس این درختان انجام گرفت، در سال‌های اخیر کمترین مراجعه را به بیمارستان‌ها داشته‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: امسال به‌علت خشکسالی، هرس این درختان دیرتر و کمتر انجام شد و این موضوع شرایطی را رقم زد تا امسال مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد داشته باشد اما در مجموع در سال‌های اخیر در مقایسه با سال‌های ۹۲ و ۹۳، شمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اربعین امسال در امنیت کامل برگزار شد

شریعتی با اشاره به برگزاری مطلوب کنگره اربعین در استان خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه اربعین امسال با آرامش و امنیت کامل برگزار شد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز به همین شکل اجرایی شود.

وی ادامه داد: ممکن است دشمنان بخواهند تا موارد دیگری مانند حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه را در استان رقم بزنند اما نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان با جدیت و تیزهوشی مانع آن‌ها خواهند شد.

استاندار خوزستان با بیان این‌که نباید هیچ موردی مانند حادثه تروریستی اهواز در استان رخ دهد، یادآور شد: حادثه اهواز باعث شد تا دقت خود را در بحث‌های امنیتی استان افزایش دهیم تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر