اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایجاد اشتغال پیشتاز بوده است

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تا کنون نسبت به بسیاری از ادارات استان در تحقق اشتغال تعهد شده پیشتاز بوده و توانسته درصد بالایی از تعهد خود را محقق کند.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان،پرویز عزیزی اظهار کرد: در سال گذشته تعهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر بوده که توانسته با ثبت ۹۴ نفر در سامانه رصد ، درصد اشتغال مطلوبی را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان امسال ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی را در کارگروه اشتغال استان پیشنهاد می دهد، اظهار امیدواری کرد با شناسایی فرصت های شغلی در شهرستانهای استان بتوانیم این تعداد فرصت شغلی را تحقق بخشیم.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سالهای ۸۹ تا ۹۲ گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۷۴۰ فرصت شغلی در شهرهای استان خوزستان ایجاد شده است .

وی بیشترین اشتغال ایجاد شده را در شهرهای اهواز، با ۳۰۸ شغل، شوشتر و دزفول با ۱۲۵ شغل و شهرستان اندیمشک با ۱۱۳ شغل عنوان کرد.

عزیزی در بخش دیگر سخنان خود به تسهیلات بنگاههای اقتصادی زود بازده اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این بخش از سال ۸۴ تا سال ۹۲ در حدود ۱۱۸ طرح دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: این طرح ها پس از بررسی و رفع نقص به بانک معرفی شدند.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در مجموع ۳۱ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این طرح ها مورد تقاضا بود، افزود: پس از تصویب کمیته تخصصی بیش از ۲۵ میلیارد تومان به طرح های مصوب شده اختصاص یافت .

وی افزود: از این رقم تسهیلات تخصیص یافته به طرح ها تنها ۳۹ طرح موفق به دریافت ۳۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال در بخش تسهیلات بنگاههای اقتصادی زود بازه شدند.

عزیزی تصریح کرد: سختگیری بانکها و شرایط متفاوت با دستور العمل از جمله دلایل انصراف بسیاری از متقاضیان بوده است.

وی همچنین با اشاره به طرح مشاغل خانگی اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح تا پایان سال ۹۲ درحدود یک هزار و ۷۷۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ۱۵۹ طرح را به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ارسال کرد اما این طرح ها عملا تا کنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند .

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به تسهیلات اعطایی مربوط به آیین‌نامه اجرایی بند “ژ” و “ز” تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور اشاره کرد و گفت: در این بخش کل یارانه ما از اعتبارات این آیین نامه دو میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه براساس ضوابط می توانیم تا پنج برابر این رقم طرح اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی کنیم، افزود: در این راستا کل اعتباراتی که برای اجرای طرح های معرفی شده تصویب و دریافت شد،۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

عزیزی تصریح کرد: این تسهیلات برای اجرای ۱۹۲ طرح پرداخت شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2909

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: