کد خبر : 2604
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1393 - 0:24
631 views

کار آمدی ولایت فقیه در بحران ها نشان داده می شود/آزادی خرمشهر وحشت رژیم صهیونیستی را به همراه داشت

کار آمدی ولایت فقیه در بحران ها نشان داده می شود/آزادی خرمشهر وحشت رژیم صهیونیستی را به همراه داشت

 سردار شاهوارپور گفت:وقتی ازخرمشهر یاد می شود از نماد مقاومت و استقامت یاد می شود . آزادی خرمشهر که اتفاق افتاد وحشت رژیم جعلی و اشغالگر قدس را به همراه داشت . اسرائیل یک هجمه سنگین به جنوب لبنان داشت و شیعیان در غرب بیروت را مورد آماج حملات نا جوانمردانه خود قرار داد ،

 سردار شاهوارپور گفت:وقتی ازخرمشهر یاد می شود از نماد مقاومت و استقامت یاد می شود . آزادی خرمشهر که اتفاق افتاد وحشت رژیم جعلی و اشغالگر قدس را به همراه داشت . اسرائیل یک هجمه سنگین به جنوب لبنان داشت و شیعیان در غرب بیروت را مورد آماج حملات نا جوانمردانه خود قرار داد ، اسرائیلی ها اعتقاد داشتند که تشکیل حزب ا… لبنان از تأثیرات مقاومت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سفیر شوشتر، سردار شاهوارپورفرمانده سپاه خوزستان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر طی سخنانی اظهار داشت: اگر می خواهیم ازواژه مقاومت تعریف کاملی ارائه دهیم مصداق عملی آن در آزاد سازی خرمشهر دیده می شود ،بایدبدانیم این واژه زیبا چگونه معنا و مفهوم پیدا کرد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق در سال ۱۳۵۹ ، عنوان داشت: بعد از حمله رژیم بعث صدام چالش های جدی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوجود آمد  مشکلاتی که ما اگر با این واژه و معنا ( مقاومت) به فکر درمان این مشکلات نمی رفتیم یقینا ً امروز اینجا نبودیم و وضع به گونه ای دیگر رقم می خورد(کم من فئۀ قلیله غلبت من فئه کثیره باذن الله)

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)عنوان کرد:اگر مقاومت و تلاش ما و اقدامات مردم نبود، امروز نظام هم نبود، از جمله چالش هایی که بعد از تعرض رژیم عراق برای ما پیش آمد ؛ تشتت و چند دستگی در نیرو های مسلح بود هم بین بدنه ارتش وهم ارتش و سپاه ، یک عدم اعتماد و نگرانی چند جانبه وجود داشت ، وقتی رژیم بعث مرز های ما را درنوردید و وارد شهر و روستاهایمان شد مقاومت مردم ومقاومت نیروهای مسلح که هم کم بوده و هم بهم ریخته ، عدم انسجام و وحدت فرماندهی در حوزه امنیتی و دفاعی وجود داشت.

وی ادامه داد:وقتی امروز از آمادگی ، آموزش و حفظ انسجام صحبت می کنیم یعنی اینکه در آن ایام این مشکل وجود داشت در آن دوران شرایط بحرانی سبب شده بودکه لایه خاکستری جامعه اینگونه اظهار نظر کنند که این نظام چیزی جز جنگ و خشونت ندارد .

این رزمنده دفاع مقدس گفت:کشور های مختلف دنیا به ما بی اعتماد شده بودند و روابط حداقلی هم کم شد ، هیچ کشوری حاضر به ارتباط گیری با ما نبود ؛ مشکلات که باشد چرخه به هم پریدن اوج می گیرد ، حضور بنی صدر خائن به عنوان رئیس قوه مجریه و چند دستگی در قوای سه گانه فشار های ضد انقلاب و ترور های یکی پس از دیگری  نیرو های شاخص انقلاب ،  نا امیدی و یأس را موجب شده بود  ، بخشی از جمعیت خاکستری نیز وجود داشت و جریان ضد انقلاب جان گرفت، بمب گذاری در مجلس ، دادن ۱۶۰۰۰ یا ۱۷۰۰۰ شهید به جز مجروحان توسط بمب ها و انفجارات ضد انقلاب در تبدیل امید مردم بعد از انقلاب به یأس و نا امیدی موثر بود .

سردار شاهوارپور ادامه داد:رکود اقتصادی و ضعف چرخه اقتصادی ، تعطیلات خیلی از کارخانجات را باعث شده بود و حداقل کار خانه هایی هم که وجود داشت به دلیل عدم توانایی خرید کالا و مواد اولیه چندان فعال نبود ، در بخش کشاورزی هم زیر ساخت ها فراهم نبود ، خرمشهر به عنوان یکی از بنادر مهم ما ازدست رفته بود . جنگ باعث شد بعد از انقلاب روند شکل گیری دولت انقلابی که قرار بود با حرکت جهادی،مدیریت جهادی تشکیل شود با کندی پیش برود و با شروع جنگ نیروهای کار آمد به جبهه رفته و همه نیروهای ارزشی توجه شان به جبهه و جنگ شد .

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود:با پیروزی در عملیات بیت المقدس اتفاقاتی رخ داد که نتیجه اش این بود که ما با مقاومت مان به یک  اعتبار رسیدیم ، هنگام این اقدام مهم (عملیات بیت المقدس) ما از  یک مانع جدی که در فرهنگ نظامی بسیار موضوع مهمی است یعنی مناطق باتلاقی در هورعبور کردیم.

 وی گفت:هیچ کشوری از ما حمایت نکرد نه حمایت مادی و نه حمایت معنوی . ما جرأت کردیم در مقابل تجهیزات مدرن رژیم بعث عراق که تمام تدبیر کارشناسان خبره نظامی دنیا در مقابل مان بود ، اراده خود را با مقاومت به دشمن تحمیل کنیم .

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به نقش ولایت فقیه در حل بحران ها  تاکید کرد:کار آمدی ولایت فقیه خودش را در بحران به ما نشان می دهد و در رویارویی با دشمن علاوه بر نیروهای مسلح و بسیج مردمی ، مدیریت ولی فقیه از همه مهم تر کارآمدی را نشان داد ، امروز هم  ولایت می تواند با تدبیر به ما نشان بدهد که در آینده چه رقم خواهد خورد ، وقتی امروز ولایت می گویند ما به آمریکایی ها خوشبین نیستیم یک عده ای با ولع رفتند دنبال آمریکایی ها و مذاکره کردند و امروز هم نتیجه مذاکرات چیزی جز بن بست نبوده است ،عده ای با  رجزخوانی و موفق جلوه دادن نتایج مذاکرات سعی دارند نتایج اقدامات پشت پرده خود را که برخلاف آنچه که می گویند می باشد به مردم القاء کنند . امروز باید مراقب باشیم که شکاف در بین مردم و مسئولان نباشد ، مردم سرمایه های نظام هستند ، هر وقت مردم به نظام امیدوار شدند ، همراهی مردم هم بیشتر شده است .

سردار شاهوارپور اظهار داشت:بعداز عملیات بیت المقدس بیشتر مردم به خانه شان برگشتند، سازماندهی تیپ ها و لشکر ها صورت گرفت و ارتش عراق شکست خورد و حتی صدام برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و  آتش بس هم صورت گرفت ،بعد از پیروزی در عملیات بیت المقدس جامعه بین المللی بر ماندگاری نظام جمهوری اسلامی به باور رسید و فهمیدند که این نظام با مقاومتش ماندنی است و باید رویکردشان را عوض کنند ، رویکردشان را به سمت تضعیف و مهار جمهوری اسلامی بردند .

وی ادامه داد:وقتی ازخرمشهر یاد می شود از نماد مقاومت و استقامت یاد می شود . آزادی خرمشهر که اتفاق افتاد وحشت رژیم جعلی و اشغالگر قدس را به همراه داشت . اسرائیل یک هجمه سنگین به جنوب لبنان داشت و شیعیان در غرب بیروت را مورد آماج حملات نا جوانمردانه خود قرار داد ، اسرائیلی ها اعتقاد داشتند که تشکیل حزب ا… لبنان از تأثیرات مقاومت جمهوری اسلامی ایران است .

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)در پایان اضافه کرد:در مقابل هجمه اسرائیل هم امروز فرهنگ مقاومت که از ثمرات انقلاب اسلامی است باعث شکل گیری  و پیروزی جریان حزب ا… و تحمیل شکست های سنگین به اسرائیل  توسط شیعیان بوده است .

منبع:رهیاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر