پایان سی امین سال کشت نیشکر/+تصاویر

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از روابط عمومی کشت و صنعت امام خمینی(ره)، عملیات کشت نیشکر در سطح یکهزار و ششصد و ده هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به اتمام رسید.
مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) صبح امروز سه شنبه ۲۱شهریورماه با اعلام پایان عملیات کشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) اظهار داشت: خداوند را شاکریم و مفتخریم که به همت کلیه همکاران، عملیات کشت نیشکر در سطح حدود یکهزار وششصدو ده هکتار از مزارع این شرکت با بهترین کیفیت و در مدت زمان مقرر به اتمام رسید که از تلاش کلیه همکاران تقدیر و تشکر مینمایم.
محمدرضا عصاره نژاد اضافه کرد: اولین عملیات کشت نیشکر در این شرکت ۳۰ سال پیش با کشت حدود چهل هکتار نیشکر آغاز گردید که این رقم سالیانه بطور متوسط حدود دوهزار هکتار مزارع نیشکر به کشت جدید اختصاص می یابد.
عصاره نژاد با اشاره به اشتغال بیش از ۴۴۰ نفر نیروی بومی منطقه در کشت نیشکر خاطر نشان کرد: با بکارگیری هشت پیمانکار بومی منطقه، عملیات کشت نیشکر بصورت دستی و مکانیزه از ۱۴مرداد ماه آغاز و در روز بیست ویکم شهریورماه به اتمام رسید و با توجه به عملکرد خوب پلنتر۴ردیفه ساخته شده توسط متخصصین و کارشناسان این شرکت، و مشکلات ناشی از کشت دستی نیشکر، در نظر است با یک برنامه هدفمند به سمت کشت تمام مکانیزه با ساخت دستگاههای پلنتر در داخل شرکت برای سال های آتی اقدام لازم صورت گیرد.
عصاره نژاد از آمادگی ناوگان برش و حمل برداشت نیشکر خبر داد و گفت: به فضل خداوند متعال، با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران، امکانات لازم برای شروع برداشت نیشکر مهیا شده و ان شاا.. اواخر مهرماه عملیات برداشت نیشکر آغاز خواهد شد.
وی در پایان با اعلام انجام تعمیرات و بازسازی کامل کارخانه شکر جهت استحصال خوب شکر، اظهار امیدواری نمود که با امید به لطف خداوند سبحان و همدلی کلیه همکاران گرامی در بخش های کشاورزی، صنعت و ستادی در سال رشد تولید و مهارم تورم، شاهد رکورد جدیدی در تولید نیشکر باشیم.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11071

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: