افتتاح ۲ ایستگاه سنجش آلودگی‌هوا در شادگان و شوشتر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: به مناسبت ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) روز جهانی محیط زیست دو مرکز سنجش آلودگی هوا در شهرستان های شادگان و شوشتر افتتاح می شود و تعداد این مراکز در استان خوزستان به نوزده مرکز می رسد.

به گزارش سفیرشوشتر احمد رضا لاهیجان زاده در تشریح برنامه های هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد)گفت: در راستای تحقق شعار جهانی محیط زیست در سال جاری با عنوان “به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را “برنامه هایی در برخی از شهر های استان خوزستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این راستا نشستی با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با حضور صاحبان صنعت استان خوزستان در روز بیستم خرداد برگزار می شود .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به برگزاری نشستی با حضور انجمن های مردم نهاد در محل تالاب شادگان گفت: برای مشارکت هرچه بیشتر جوامع محلی در حفظ و صیانت از عرصه های تالابی نشستی با حضور مردم و انجمن های مردم نهاد و برخی از مسوولان استانی در تالاب شادگان برگزار می شود.

لاهیجان زاده اظهار کرد: همچنین با حضور انجمن های مردم نهاد و جوامع محلی ساحل رودخانه اروند به مناسبت روز جهانی محیط زیست پاکسازی می شود.

وی بیان کرد: کشت نهال ،رها کردن پرندگان نایاب و کمیاب کشف شده از شکارچیان غیر مجاز در طبیعت و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری استانی از دیگر برنامه های روز جهانی محیط زیست است.

گفتنی است ۵ ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست نام گذاری شده که به دلیل همزمانی با رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد برنامه های ویژه هفته محیط زیست در کشور از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به مدت یک هفته برگزار می شود.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2793

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: