کد خبر : 5935
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1393 - 18:18
646 views

وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود میوه خارجی شود

وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود میوه خارجی شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز امیدواری کرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی با جدیت بیشتری وارد عمل شود و از ورود میوه های وارداتی جلوگیری کند. به گزارش سفیر شوشتر، هرساله ودراین ایام بازارمیوه دستخوش تحولات واتفاقات می شود که بیشتر از همه مشتریان از ان ضرر می کنند. تهیه میوه شب

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز امیدواری کرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی با جدیت بیشتری وارد عمل شود و از ورود میوه های وارداتی جلوگیری کند.

به گزارش سفیر شوشتر، هرساله ودراین ایام بازارمیوه دستخوش تحولات واتفاقات می شود که بیشتر از همه مشتریان از ان ضرر می کنند. تهیه میوه شب عید یکی از دغدغه های مردم است واز طرفی ورود میوه های خارجی علی رغم ممنوعیت شرایط بازار را سخت تر نموده است. اگرامروز سری به بازارهای میوه بزنید علاوه بر موز و آناناس که تنها میوه‌هایی هستند که بطور رسمی و با توجه به اعلام آمار گمرک اجازه ورود کسب کردند؛ شاهد حضورمیوه‌های خارجی دیگری نیز هستیم.

سید محمد سادات ابراهیمی دبیر کمیسیون کشاوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودنمایی میوه ‎های لوکس وارداتی در بازار، گفت: این روزها با وجود ممنوعیت واردات، این میوه ها با قیمت بالا در سطح شهر دیده می شوند و برخی مردم نیز مشتریان این محصولات شده اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد:علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی و تاکید رییس جمهوری مبنی بر تقویت بخش کشاورزی و استفاده از توان داخل؛ به نظر می رسد تصمیماتی که گرفته می شود، با مصالح کشاورزان هماهنگ نیست.

وی افزود: از طرفی؛ هم اکنون سیاستی از سوی برخی مسئولان وزارت نیرو دنبال می شود که سیاست نکاشت به بهانه مشکل آب است و این موضوع ترویج می شود در حالیکه اگر ما از تمام ظرفیت ها و پتاسیل های موجود استفاده کنیم، قطعا قادر خواهیم بود با منابع و امکانات موجود، کشاورزی را بهبود بخشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز امیدواری کرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی با جدیت بیشتری وارد عمل شود و از ورود میوه های وارداتی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه این میوه ها چه از مبادی قانونی وارد شده باشد و چه قاچاق؛ چون به بخش کشاورزی آسیب وارد می کند، واردات آن غیرقابل قبول است؛ افزود: اگر به صورت غیرقانونی وارد شود نیز در واقع مشکل چند برابر است و اگر حتی از مبادی قانونی باشد، حتما باید وزارت جهاد کشاورزی سیاست های لازم را برای جلوگیری از واردات این محصولات، حمایت از کشاورزان و تولید داخلی بالاخص در شرایطی که هزینه های کشاورزی سرسام آور شده، بکار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه واردات این میوه ها برای برخی افراد منافع شخصی در بر دارد، افزود: اینکه می گوئیم برخی واقع گرا نیستند به همین دلیل است که برخی منافع شخصی خود را بر منافع یک ملت و نابودی تولید داخلی یک کشور ترجیح می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر