زایمان طبیعی در میان مردم باید فرهنگ سازی شود/ کاهش میزان سزارین در شوشتر

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر از کاهش زایمان به روش سزارین در شوشتر خبر داد.

به گزارش سفیرشوشتر، دکتر زیبا هدایتی زاده ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات ویژه برای مادران باردار میزان زایمان طبیعی در شهرستان شوشتر افزایش یافته است.

سرپرست معاونت درمان به رایگان شدن زایمان طبیعی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: باور غلطی که در بین مردم درباره زایمان طبیعی وجود دارد باید با فرهنگ سازی از بین برود زیرا  زایمان طبیعی هم از لحاظ جان مادر هم نوزاد مناسب تر و کم خطرتر است و این رویه باید بصورت یک فرهنگ در میان مردم نهادینه شود.

دکتر هدایتی زاده افزود : در اجرای طرح تحول سلامت با اقداماتی همچون ، رایگان نمودن زایمان طبیعی و زایمان فیزیولوژیک و بدون درد در بیمارستان و زایشگاه الهادی شوشتر ،شاخص سزارین از ۴۱/۸۳ در سال گذشته به ۳۷/۶ در سال ۹۳ رسیده که این میزان از حد انتظار وزارتخانه(۳۹/۷۳ ) نیز پایین تر بوده است.

سرپرست معاونت درمان تصریح کرد: با فراهم ساختن امکانات زایمان فیزیولوژیک ( زایمان بدون دخالت دارو ) و بدون درد (به روش گاز انتونوکس) در بیمارستان الهادی (ع) تمایل مادران به زایمان طبیعی بیشتر شده است.

وی ادامه داد : شهرستان شوشتر یکی از نخستین شهرهایی بود که زایمان طبیعی بدون درد را از سال ۱۳۸۴به روش گاز انتونوکس اجرا نمود.

هدایتی زاده ایجاد رضایتمندی در بین مردم را یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت دانست و اظهار داشت: کاهش هزینه های حوزه سلامت بخصوص جهت اقشار کم درآمد هدفی است که با جدیت تمام در این شهرستان دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: