جلسه شورای مشورتی دانشگاه شوشتر برگزار شد

دانشگاه آزاد شوشتر میزبان اعضای شورای مشورتی این دانشگاه بود، در این نشست رئیس دانشگاه آزاد شوشتر با ارائه گزارشی از روند اجرای کارها در این واحد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به افت شاخص های جمعیتی، افزایش ورودی دانشگاه‌های دولتی، وضعیت نامطلوب کشور در بحث اشتغال جمعیت دانشجو در واحد شوشتر از ۱۷۰۰۰ به نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش سفیر شوشتر ، دکتر غفار پوربختیار افزود: دانشگاه شوشتر قریب به ۳۰۸ کارمند و ۲۸۰ استاد هیئت علمی نیمه وقت و تمام وقت دارد، استخدام‌های اساتید در رشته‌های کشاورزی و بعضی از رشته‌های علوم انسانی که متأسفانه عدم پایداری حضور دانشجو داشته‌اند سهم بسزایی در عدم توسعه درآمدی دانشگاه داشته است.

رئیس شورای اداری واحد شوشتر گفت: در جلسه معارفه قول دادم که این این واحد دانشگاهی از تمام ظرفیت نیروی انسانی بدون در نظر گرفتن قوم افراد بهره ببرد که بحمدالله این مهمم به تحقق پیوست.

وی در رابطه با کاهش هزینه‌ها و افزایش در آمد ها گفت: در وهله اول به‌عنوان یک مدیر بومی به هیچ کدام از واحدهای دیگر در سایر نقاط استان کمک مالی نکرده‌ام زیرا خود واحد شوشتر با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند و تا آنجایی که مقدور است از هزینه‌های جاری دانشگاه کم کرده‌ام در بخش افزایش درآمدها نیز استفاده از هتل دانشگاه بعد از تأیید میراث فرهنگی استان با توجه به وجود ساختمان مجهز استادسرا، طرح پرورش شتر مرغ در دانشگاه کشاورزی که مطالعات آن انجام شده و به زودی اجرایی می‌شود، استفاده از محیط‌های نظیر استخر و پارکینگ در جهت درآمدزایی می‌توان اشاره کرد.

همچنین در این دیدار رئیس شورای مشورتی دانشگاه شوشتر ضمن اشاره به کمک‌های مستمر این شورا با دانشگاه آزاد شوشتر گفت: شورای مشورتی مطمئناً به حمایت‌های همه جانبه خود به دانشگاه ادامه خواهد داد.

سردار احمد خادم سیدالشهدا افزود: پیش بینی می‌شود تا ۴ سال آینده در سطح استان خوزستان تنها دانشگاه‌های اهواز، شوشتر، دزفول و بهبهان می‌توانند دایر بمانند و امورات خود را بگذرانند.

وی در رابطه با طرح‌های خود گردان و تلفیق آن با اقتصاد مقاومتی بیان کرد: می‌توان از پتانسیل دانشکده کشاورزی در پرورش اسب و طرح‌های گلخانه‌ای می‌توان بهره برد، و از نظر شورای مشورتی طبق گزارش‌های به عمل آمده رویکرد  دانشگاه شوشتر خوب ارزیابی می‌شود.

در پایان سردار سیدالشهدا به توصیه استاندار اشاره کرد و گفت: دکتر مقتدایی تاکید دارند که تمام خریدهای نهادها، سازمان‌های و ادارات باید از درون استان و شهرستان‌ها باشد.

شهردار شوشتر نیز در این نشست گفت: شهرداری شوشتر علا رقم اینکه از پتانسیل‌هایی شهر شوشتر در زمینه‌های مختلفی بهره می‌برد ولی با مشکلات زیادی مجموعه شهری و شهرداری نظیر بدهی بالا، وضعیت امکانات و منابع مالی روبه روست.

مهندس مهراب فلسفی زاده افزود: امیدوارم بتوانیم در حوزه دانشگاه از رشته‌های معماری و شهرسازی از دانشگاه در پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و متأسفانه ساختار شهرداری ها غیر علمی و سنتی است با توجه به مشکلات مالی موجود نهایتاً بتوانیم کارهای روزمره خود را نظیر رفت و روب معابر و جمع آوری زباله‌ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به رقم به بوجه ای که در سال ۹۴ پیش بینی شده است گفت: رقم بودجه در سال ۹۴ نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان پیش بینی شده و ۲/۳ این بودجه باید از طریق بخش خصوصی جذب شود، از مردم شوشتر تقاضا دارم در پرداخت عوارض ساختمانی و خودرو خود کوشا باشند تا شاهد پیشرفت در عمران و آبادانی شهر شوشتر باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=7368

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: