در جلسه طرح سوال از شهردار مطرح شد؛

زنگنه از نمودار های مالی قانع شد از انتصابات خیر

زنگنه از نمودار های مالی قانع شد از انتصابات خیر
روز سه ­شنبه(28 خرداد) جلسه‌ای در شورای شهر شوشتر، به منظور طرح سوال از شهردار برگزار شد که این جلسه دو ساعت به طول انجامید. تمامی اعضای شورا در جلسه حضور داشتند شهردار نیز به همه ابهامات پاسخ داد، اما نتوانست عضو منتقد شورا نسبت به یکی از سوالات را قانع کند.؛

جلسه‌ طرح سوال از شهردار شوشتر، با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر، در سالن جلسات شورا برگزار شد.

به گزارش سفیرشوشتر، روز سه­ شنبه(۲۸ خرداد) جلسه‌ای در شورای شهر شوشتر، به منظور طرح سوال از شهردار برگزار شد که این جلسه دو ساعت به طول انجامید.

تمامی اعضای شورا در جلسه حضور داشتند شهردار نیز به همه ابهامات پاسخ داد، اما نتوانست عضو سوال کننده شورا نسبت به یکی از سوالات را قانع کند.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر، طرح سوال از شهردار را عاری از هرگونه اتهام و هدف آنرا رفع ابهامات و بررسی نحوه ارائه خدمات شهرداری به مردم اعلام کرد.

سپس سوالات توسط رئیس شورا قرائت شد:

  1. گزارش مالی در دوره شورای پنجم و سرپرستی شهردار فعلی تاکنون
  2. انتصاب افردای ذیل مقام شهردار فاقد صلاحیت لازم

در بودجه و تحقق آن توفیقاتی داشتیم

عباس اسکندری­ نیا شهردار شوشتر ضمن ارائه گزارش بودجه مالی شهرداری گفت: درصد تحقق بودجه در زمان مدیریت قبلی در ۸ ماه حدود ۳۷ درصد بوده اما در زمان تصدی بنده به ۶۳ درصد رسید که تا پایان سال ۹۷ ضمن اینکه سقف بودجه محقق شد حدود ۶ درصد نیز افزایش درآمد داشتیم.

(برق کولر­های سالن جلسات شورا حین ارائه گزارش بعلت اتصالی کابل­ها رفت)

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضا شورا در خصوص میزان بدهی­های شهرداری پاسخ داد: تا زمان مشخص نشدن تمامی بدهی­ ها، اعلام این رقم کاری غیر منطقی است. پس از حسابرسی کامل اسناد هزینه و درآمد شهرداری این رقم مکتوب به شورا اعلام می ­شود.

شهردار شوشتر ادامه داد: از زمان تصدی ام تمام حقوق پرسنل را پرداخت کردم عیدی و پاداش سال ۹۷ به حساب پرسنل واریز شد و تا کنون تمامی بیمه ­های جاری پرسنل شهرداری پرداخت شده است.

شهرداری در پرداخت ها رویه مشخص داشته باشد

حافظی عضو شورای شهر در این باره گفت: شهرداری مطابق قانون مصوب موظف است هر ۶ ماه یک مرتبه یک نسخه از اسناد مالی را به شورا ارائه بدهد و در جهت شفافیت بهتر این مهم منبعد انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید یک برنامه و فرمول مشخص برای پرداخت وجه به پیمانکاران داشته باشد و با این حالت بخشی از مشکلات کم شود.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر شوشتر نیز که طراح سوال از شهردار شوشتر بود، اظهار کرد: شهردار محترم مباحث مالی مربوط به سازمان آتش­ نشانی و خدمات شهری و موتوری به شورا گزارش مجزا ارائه کنید.

اردشیر زنگنه، لزوم شفاف سازی مالی را در شهرداری رکن اصلی و مهم غلمداد کرد و افزود: شفافیت مالی در تمامی بخش های شهرداری  را از جمله سازمان آتش نشانی و خدمات موتوری یک امر مهم است و چگونه اعضای شورا می ­توانند یک گزارش مجزا در این دو حوزه از شهرداری داشته باشند؟

اسکندری در پاسخ به این سوال گفت: فقط پرداخت حقوق پرسنل سازمان آتش نشانی با شهرداری است و بقیه مخارج از محل اعتبارات خود سازمان آتش نشانی تامین می­ شود و ما باید به سمتی برویم که سازمان آتش نشانی و سایر سازمان­های شهرداری کاملا از شهرداری مستقل شود.

وی افزود: سازمان آتش نشانی مدیرعامل و مدیر مالی دارد هر زمانی که اعضای شورا خواستند می ­توانند در این خصوص گزارش لازم را دریافت نمایند.

با توضیحات ارائه شده توسط شهردار عضو سوال کننده شورا نسبت به سوال اول قانع شد.

بنا بر اصل تخصص و تجربه سرپرست معاونت خدمات شهر منصوب شده

اردشیر زنگنه، ضمن انتقاد از عدم تعیین و تکلیف حکم سه ماهه سرپرستی معاونت خدمات شهری و موتوری در شهرداری شوشتر گفت: بنده خواستار تعیین و تکلیف تمامی پست­های بلاتکلیف ازجمله معاونت خدمات شهری و موتوری هستم. یا شهردار حکم سرپرستی را تمدید و یا تغییر و تحول انجام دهد.

 زنگنه ادامه داد: مطابق قانون احراز پست ­های در حد معاونت شهرداری، فرد واجد شرایط باید حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس داشته باشد.

در خصوص سوال دوم اسکندری نیا توضیح داد: در مدت شهرداری اینجانب به این نتیجه نرسیدم که سرپرست معاونت خدمات شهری و موتوری تعویض شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری از تخصص و تجربه این سرپرست بهره­ می­ جوید و لزومی نمی­بینم که الان تغییری صورت گیرد ولی در اسرع وقت در خصوص این فرد استعلامات لازم را از استانداری خوزستان خواهم گرفت.

نهایتا شهردار باید پاسخگوی امورات شهرداری باشد

محمد حافظی زاده گفت: یقینا با توجه به بومی بودن شهردار و سابقه نزدیک به ۲۰ ساله وی امیدواریم در حوزه نیروی انسانی موفق باشند و یکی از چالش های مهم شورا بحث نیروی انسانی شهرداری است.

وی تصریح کرد: تیم شهردار باید به گونه ای چیده شود که نهایتا خود شخص شهردار نسبت به عملکرد کل شهرداری پاسخگو باشد و معتقدم سخترین کار در شهرداری خدمات شهری و موتوری است.

این عضو شورا افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی بکارگیری نیروی قرارداد پیمانکار در واحدهای اداری و چارت سازمانی ممنوع است و یکی از مهمترین چالش های شورا ساماندهی نیروی انسانی است.

وی ضمن درخواست گزارش از شهردار در خصوص نیروی انسانی و ساماندهی آن گفت: نیروی های مامور شهرداری در سایر ادارات چه کسانی هستند؟ چند نفر هستند؟ و برای شهرداری چه میزان سود و فایده دارند؟ شهردار محترم در این خصوص به شورا گزارش دهد.

حافظی گریزی به موضوع بیمه پرسنل شهرداری زد و گفت: به اعتقاد بنده بیمه پرسنل از حقوق آنها مهمتر است شهردار بیمه پرسنل را در اولویت کاری خود قرار دهد.

در پایان آقای اردشیر زنگنه از پاسخ­های آقای شهردار در خصوص سوال دوم قانع نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

علي شنبه , ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

چرا اسم اصلی آقای زنگنه که عبدالله هستش چیزی نمی گید و مرتب میگید اردشیر

علي شنبه , ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

اسم اصلی آقای زنگنه که عبدالله هستش چیزی نمی گید و مرتب میگید اردشیر

انتخاب سردبیر