برگزاری ۲ برنامه فرهنگی توسط اداره ارشاد شوشتر در مرز چذابه

به گزارش سفیرشوشتر علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی ۲ برنامه فرهنگی ویژه اربعین شامل «عطش عشق» و «آستان جانان» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در مرز چذابه برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری برنامه «عطش عشق» توضیح داد: این برنامه ترکیبی از سه بخش مختلف است؛ بخش اول آن اجرای نمایش سنتی و تلفیقی از آئین‌های قدیمی شوشتر در محرم است که توسط هنرمندان برگزار می‌شود.

بهرامی بیان کرد: بخش دوم «عطش عشق» نیز برنامه شعرهای گویشی شوشتری است که توسط برخی از شاعران اجرا می‌شود؛ همچنین بخش سوم این برنامه نیز اجرای زنده هنرهای تجسمی است که با محوریت محرم و اربعین برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر ادامه داد: برنامه «عطش عشق» شامگاه سه شنبه (هفتم شهریور ماه) رأس ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در مرز چذابه برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین همایش «آثار جانان» برای هفتمین سال متوالی با حضور شاعران شوشتری، بختیاری، عرب و دیگر ظرفیت‌های اقوام به مناسبت اربعین حسینی در مرز چذابه برگزار می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه این برنامه در روز پنجشنبه (نهم شهریور ماه) برگزار می‌شود، افزود: این برنامه نیز ۲ اجرا دارد که یکی در جایگاه اداره کل ارشاد اسلامی در مرز چذابه در رأس ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه و دیگری در یکی از مواکب شهرستان شوشتر در رأس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر گفت: هدف از اجرای برنامه‌های مذکور پاسداشت عاشورا و احیای سنت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان شوشتر برای معرفی به زوار حسینی است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11040

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: