کد خبر : 9117
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1397 - 8:10
762 views

نشست خبري مديرعامل كشت و صنعت كارون؛

از نتیجه تحقیق و تفحص تا برنامه های آتی شرکت

از نتیجه تحقیق و تفحص تا برنامه های آتی شرکت
توان اسمي استحصال شربت قند از نيشكر در كارخانه 94 درصد است، كه تا كنون توانسته ايم حداكثر 92.4 درصد از شربت قند موجود در نيشكر را جذب كنيم، اميدواريم در برداشت آينده باتوجه به تغييرات انجام شده به عدد 94 درصد برسيم؛

مدیرعامل کشت و صنعت کارون گفت: در یک سال گذشته شرکت ۵۰۰میلیارد ریال سود عملیاتی داشته است.

به گزارش سفیرشوشتر، عبدالمجید میرزاپور گفت: پس از تغییرات سازمانی ایجاد شده در شرکت و تعمیرات موفق شدیم بصورت پلاکانی میانگین جذب نیروزانه را افزایش دهیم بطوریکه در سال ۹۶-۹۷ میانگین جذب نی روزانه کارخانه به ۱۳هزار تن رسید و امیدوارم با تمهیدات اتخاذ شده  این رقم را در سال ۹۷-۹۸ به ۱۵ هزار تن در روز برسانیم .

وی با اشاره به تغییر نگرش و تفکر در تعمیرات کارخانه افزود: توان اسمی استحصال شربت قند از نیشکر در کارخانه ۹۴ درصد است، که تا کنون توانسته ایم حداکثر ۹۲٫۴ درصد از شربت قند موجود در نیشکر را جذب کنیم، امیدواریم در برداشت آینده باتوجه به تغییرات انجام شده به عدد ۹۴ درصد برسیم.

میرزاپور بیان کرد: با توجه به قرارداد ۲میلیون دلاری با یک شرکت برزیلی و برگزاری جلسات کارشناسی و بازدیدهای فنی انجام شده از محل کارخانه پیگیریهای لازم را برای رسیدن به جذب ۹۶ درصد شربت قند از نیشکر انجام شده است.

مدیرعامل کارون ضمن اشاره به نقش سازنده رسانه ها تاکید کرد:تا به امروز شرکت کشت و صنعت کارون ۵۷ درصد نسبت به میزان سال گذشته توانسته آب دریافت کند، اگر کمک اصحاب رسانه نبود در بحران آب که تمام منطقه فرا گرفته بود، آسیب جدی به مزارع نیشکر کشت و صنعت کارون وارد میشد.

میرزاپور با اشاره به لزوم استفاده از دانش و تجربه در مدیریت بحران گفت: تصمیمات یکسویه در حوزه صنعت و بحران آب در تابستان جاری تا ۱۰ درصد به مزارع کارون زیان وارد کرده است.

وی افزود: درصورتی که از قبل مطلع میشدیم تا این اندازه قرار است با تنش آب مواجه شویم میتوانستیم با مدیریت بحران واتخاذ تمهیدات لازم مقداری از آسیب وارد شده به مزارع کاهش دهیم، حاضریم با ۳۰ درصد کاهش آب به میزان سال گذشته شکر تولید کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سفیرشوشتر در خصوص نتیجه تحقیق، تفحص و بازرسی از شرکت کشت و صنعت کارون گفت: سازمان بازرسی اسناد و گزارشات را از مردادماه سال ۹۳ (مدیریت میرزاپور) مورد بررسی قرار داد، مطابق گزارش آنها شرکت کشت و صنعت کارون فرار مالیاتی داشته که آن هم بعلت واردات بوده و در حال حاضر هیچگونه بدهی مالیاتی نداریم، یکی دیگر از موارد مطرح شده بحث واگذاری باغ مرکبات شرکت بوده که قبل از مدیریت بنده واسپاری شده بود، که مطابق اختیاراتی که مجمع و هیئت مدیره به بنده داده بود بعلت مشکلات گرداننده باغ مرکبات، مقداری از طلب شرکت را بخشیدیم.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار ابراز امیدواری کرد با توجه به تمامی مشکلات حوزه آب، کشاورزی و … به تولید ۱۵۰هزار تن شکر دست پیدا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر