کد خبر : 9578
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 6:47
621 views

در بازدید اصحاب رسانه از شرکت لوح سبز شعیبیه؛

از شعیبیه به ترکیه MDF صادر می کنیم/ محصول شرکت جز سه برند برتر ایران است

از شعیبیه به ترکیه MDF صادر می کنیم/ محصول شرکت جز سه برند برتر ایران است
محصولات شرکت جز سه برند برتر ایران است به طوری که انجمن چوب و کاغذ تعجب کرد که چگونه از تفاله نیشکر، Mdf با این کیفیت به کشور عراق و افغانستان و همچنین مهد MDF دنیا یعنی ترکیه صادر می کنیم؛

اعتماد به جوانان ایرانی و تکیه بر توان داخلی در شرایط تحریم‌های ظالمانه همواره نسخه نجات‌بخش کشور در سال‌های اخیر بوده و شعار «ما می‌توانیم» را جوانان ایرانی در این سال‌ها به خوبی ثابت کردند و امروز شاهد راه‌اندازی چرخ کارخانه‌ها در کشور با دستان پرتوان متخصصان داخلی هستیم.

در میان تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، چرخ فعالیت های تولیدی در کشور نه تنها متوقف نشده بلکه در سایه تلاش متخصصان ایرانی و همت مسوولان شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و کوچک در گوشه گوشه کشور هستم.

صبح امروز ۲۲ مردادماه تعدادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان شوشتر از شرکت لوح سبز (MDF شعیبیه) بازدید بعمل آوردند و مشروح آن در سطور زیر نگاشته شده است;

خبرنگاران شغلی خطیر دارند

مدیرعامل شرکت لوح سبز در این بازدید ضمن بزرگداشت شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران امانتدار هایی هستند که جامعه را پر از امید می‌کنند اگر خبرنگاران با عشق و علاقه قلم نزنند نمی توانند طی طریق کنند و کار آنها جز عشق به وطن چیز دیگری نیست.

پرویز نورمحمدی گفت: خبرنگاران با سلاح قلم به جنگ اقتصادی آمده اند، بیش از ۳۰ سال است که در صنعت کشور کار کردم و تجربه کسب کرده‌ام، در جنگ اقتصادی که الان حاکم است از جنگ تحمیلی برای کشور کمتر خسارت نداشته اگر در این مسیر هوشیار نباشیم صدمات جدی تری به بدنه صنعت کشور وارد می‌شود. اما با امید به آینده و تکیه بر توان خود این پیچ تند را نیز به سلامت طی میکنیم.

از تکنولوزی خوبی بهره مندیم
وی در رابطه با اینکه شرکت لوح سبز یکی از از هایتک ترین و مدرن ترین خط تولید در خاورمیانه و در تراز تکنولوژی اروپا را داراست افزود: برای راه اندازی شرکت از سال ۹۰ به علت تحریم و سایر مسائل با صعوبت و سختی فراوانی همراه بودیم که به حمدالله توانستیم مجموعه تولیدی خوب و یکدست مکانیکال و الکتریکال را شاهد باشیم که ۵۰ درصد از قطعات کارخانه آن مخصوص همین خط تولید ساخته و پرداخته شده است.

صادرات محصولات به کشورهای همسایه

نورمحمدی ادامه داد: محصول شرکت جزء ۳ برند برتر ایران است و این افتخار کم نظیر از منطقه شعیبیه نصیب ما شده است. در سخت‌ترین شرایط جوانان و مردم این منطقه غیرتمندانه پا پیش گذاشتند و فعل خواستن را صرف کردند که تعمیرات کارخانه را با تکیه بر توان خود انجام میدهیم و انجام دادند که این مهم یکی از افتخارات این مجموعه تولیدی است که بدون حضور تکنسین‌های کشورهای خارجی تعمیرات توسط جوانان منطقه صورت پذیرد.

افزایش سطح تولید محصولات در شبانه روز

این مقام مسئول افزود: در اسفند سال گذشته در شبانه روز ۲۰۰ تخته تولید می‌کردیم که این رقم را با توکل بر خدا به ۲۵۰۰ تخته افزایش دادیم که این میزان فروش نسبت به سال مالی گذشته قریب به ۳ برابر شده است.

وی ادامه داد : محصولات تولیدی ارزآوری بسیار بالایی خواهند داشت. ده‌ها میلیارد تومان برای توسعه این خط ها هزینه شده، کارخانه‌ای که ضرر می داد در جهت افزایش تولید سرمایه گذاری شده است است. در گرمای ۵۰ درجه با وجود این جوانان با غیرت رکورد زدیم . ظرفیت سال قبل ۴۶ درصد ظرفیت اسمی بود اما برنامه بعدی ما رسیدن تا ۱۰۰درصد و تا پایان سال ۱۳۰درصد است .همه این ها بدون کمک نیروهای خارجی است.

از تفاله بی ارزش نیشکر ارزش افزوده فوق العاده ای ایجاد کرده ایم

مدیرعامل این شرکت تولیدی گفت : باید بدانیم که نیشکر یک گیاه جادویی است باگاسی که به شرکت ما می‌آید با یک دانه روغنی، کیفیت الیاف را پایین می‌آورد اما برای دام بسیار مغذی است ما این دانه را خارج می‌کنیم و به خوراک دام می فرستیم. بعد این باگاس را تبدیل به الیاف میکنیم که برای ما  mdf را به ارمغان می آورد و با سود بالا برای اولین بار به شمال کشور می فروشیم. باید گفت این مواد اولیه برای ما ارزاوری بسیار بالایی دارد می‌خواهیم مازاد باگاس ضایعاتی دهخدا را هم کامل بگیریم و تولید خود را افزایش دهیم اما چون تا اسفندماه ۹۰ درصد محصول خود را پیش فروش کرده ایم ارزآوری مان کم بود اما بعد از پایان این قرارداد آمادگی ۱۰۰ درصد صادرات به خارج از کشور را داریم.

دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر مدیری بومی و دلسوز است
مدیر این واحد تولیدی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: با درایت دکتر ناصری مدیر هلدینگ نیشکر و صنایع جانبی تحول ایجاد شده است و به دستور ایشان آمار اشتغال را در مدت زمان کوتاهی از ۳۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد : شرکت لوح سبز از لحاظ ظرفیتی که در سالهای گذشته داشته حدود ۴۶ درصد ظرفیت کلی بود که به دستور دکتر ناصری مدیر عامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی مقرر شد تا ۳۱ شهریور سال جاری این ظرفیت را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم. بر اساس سرمایه گذاری انجام شده و حمایت دکتر ناصری مدیر عامل هلدینگ تا پایان سال شاهد بهره برداری ۱۳۰ درصد از این کارخانه خواهیم بود.

در پایان این دیدار اصحاب رسانه از مراحل تولید تخته های ام دی اف بازدید به عمل آوردند.

نگارنده: مصطفی رسائی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر