همایش شعرای آئینی و هیئت‌های مذهبی برگزار شد

استان خوزستان به عنوان دروازه ورود مذهب شیعه و شور و شعور حسینی معروف است و شهرستان دارالمومنین شوشتر  هر ساله برنامه‌های مختلفی را در ایام ماه محرم برگزار می‌کند.

به گزارش سفیرشوشتر  ،  حجت الاسلام علیپور که در جمع پیر غلامان، عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و بدون حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی و رئیس شورای اداری شهرستان شوشتر  با اشاره به برگزاری همایش شعرای آئینی و هیئت‌های مذهبی اظهار داشت : هدف از برگزاری این همایش‌ها ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم و تکریم خادمان اهل بیت می‌باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر افزود: امسال سال منتهی به دو انتخابات مهم در سطح کشور است در کنار اینکه تنور انتخابات باید گرم نگه داشته شود اما  هیئت‌ها نباید جولانگاه انتخابات مجلس شود.

وی با مهم برشمردن فریضه نماز اول وقت بیان کرد: نماز ظهر ۳۵ جمله دارد در روایات مختلف آمده است که امام حسین (ع) بیش از ۳۵ تیر، تنها هنگام نماز خواندن بر بدن مبارکشان فرود آمد و حال کسانی که در دستگاه آن امام بزرگوار مشغول کار کردن هستند باید به اهمیت نماز اول وقت توجه داشته باشند و به امام خود اقتدا کنند.

حجت الاسلام سعید علیپور گفت: یک‌بار برای همیشه در دارالمؤمنین شوشتر سنت شود که هنگام نماز ظهر عاشورا تمام عزادارها به صفوف نماز بپیوندند البته با هماهنگی‌هایی که با سایر نهادهای فرهنگی شهرستان مکان‌هایی باید در نظر گرفته شود که مشکلی در این خصوص به وجود نیایید.

این مسئول آگاه اضافه کرد: مراسم نصب پرچم عزای امام حسین (ع)بر آستان امامزاده عبدالله  افتخاری برای شوشتر شده است که شب اول محرم برگزار میشود که رسم خوب و ماندگاریست و امسال نیز از سیمای خوزستان پخش می‌شود .

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=7528

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: