کد خبر : 1068
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1392 - 21:21
560 views

نماینده مردم شوشتر در مجلس:

نماینده مردم شوشتر در مجلس:

دیدگاه دولت ایران تعامل سازنده با کشورهای دنیا است. نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه دیدگاه دولت ایران تعامل سازنده با کشورهای دنیا است گفت: طرح مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خلق حماسه اقتصادی پیش زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی است. سفیر شوشتر به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمد سادات ابراهیمی

دیدگاه دولت ایران تعامل سازنده با کشورهای دنیا است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه دیدگاه دولت ایران تعامل سازنده با کشورهای دنیا است گفت: طرح مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خلق حماسه اقتصادی پیش زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

سفیر شوشتر به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گوی خود اظهار کرد: مهم ترین زیربنای اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی های داخلی است چرا که امکانات و منابع انسانی موجود، نیروهای مدیریتی و شیوه های مدیریت هرکدام به نوعی از توانمندی های داخلی ما محسوب می شوند که باید نسبت به تقویت و شناخت نقاط ضعف و قوت آنها اهتمام ورزید.

وی با اشاره به عدم مدیریت ملزوم و مکفی در مقوله منابع مالی بیان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده است که منابع عظیم مالی و بیت المال حیف و میل و به درستی هزینه نشده اند مانند اختلاس های میلیارد دلاری که این خود یکی از چالش های موجود در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

سادات ابراهیمی با تاکید بر وابستگی اقتصاد ایران به نفت تصریح کرد: سیستم اقتصادی ما وابسته به نفت است در حالی که یکی از راهکارهای ایجاد اقتصاد مقاومتی تولید مشتقات و فرآورده های نفتی در داخل کشور و صادر کردن به خارج است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به میزان تحقق حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکلاتی فراروی کشور در مقوله اقتصادی وجود داشته است که یکی از عوامل تاثیر گذار در عدم بروز تغییر و تحولات اقتصادی تغییر دولت امسال بود که دولت دهم جای خود را به دولت یازدهم داد و به هرحال تغییر مدیریتی در سطح کلان و خرد منجر به تعلل در روند توسعه اقتصادی شد.

وی افزود: به نظر می رسد طرح و فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خلق حماسه اقتصادی پیش زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی است چرا که چنان چه حماسه اقتصادی بر مبنای طراحی و تدوین صورت گیرد گامی بلند در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

سادات ابراهیمی با تصریح بر اینکه در کنار توجه به توانمندی های داخلی ارتباط با تکنولوژی های خارج نیز مهم است خاطرنشان کرد: دیدگاه دولت ایران تعامل سازنده با کشورهای دنیا است.

وی افزود: باید نقاط ضعف اقتصادی در داخل شناخته شوند تا گرفتار چالش نشویم و اقتصاد خود را از آسیب پذیری مصون بداریم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال خصوصی سازی پاره ای از بخش ها که تحت نظارت بخش دولتی فعالیت می کنند نیز یکی از زیر ساخت های تحقق یافته در مسیر نیل به حماسه اقتصادی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر