کد خبر : 7709
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394 - 7:19
659 views

حرکت بیش از ۱۵ هزار زائر خوزستانی به سمت پایانه های مرزی برای شرکت در مراسم اربعین

حرکت بیش از ۱۵ هزار زائر خوزستانی به سمت پایانه های مرزی برای شرکت در مراسم اربعین

به گزارش سفیر شوشتر، ناصر حویزاوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آغاز حرکت زائران سراسر استان به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه اظهار کرد: تعداد زیادی از زائران حرکت خود را از شهرستان های اهواز، آبادان، شادگان،خرمشهر و ماهشهر به سمت چذابه و شلمچه آغاز کرده اند

به گزارش سفیر شوشتر، ناصر حویزاوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آغاز حرکت زائران سراسر استان به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه اظهار کرد: تعداد زیادی از زائران حرکت خود را از شهرستان های اهواز، آبادان، شادگان،خرمشهر و ماهشهر به سمت چذابه و شلمچه آغاز کرده اند و در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نفر در مسیر جاده سوسنگرد در حال حرکت هستند.
وی به اقدامات موثر دستگاه های مختلف برای سهولت در تردد زائران اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه های متولی اقدامات خوبی را در جهت سهولت تردد زائران در طول مسیر و پایانه های مرزی فراهم کرده اند و پیش بینی می شود از روز شنبه به تعداد زائرانی که به سمت مرز حرکت می کنند اضافه شود.
مدیر کل حج و زیارت خوزستان به زمان صدور روادید برای زائران اشاره کرد و گفت: از روز شنبه نیز روادید برای تردد زوار به سمت عراق صادر می شود.
وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که امسال در خصوص صدور ویزا صورت گرفت ایجاد دفاتری در شهرستان سوسنگرد است تا زائران برای این مهم با مشکل بعد مسافت مواجه نشوند.
وی بیان کرد: محل استقرار موکب های محلی و شهرستان ها به خوبی مشخص شده است و از موکوب داران خواسته ایم فاصله استقرار خود را با جاده اصلی حفظ کنند تا هیچگونه مشکلی برای تردد خودروها صورت نگیرد.
حویزاوی با اشاره به این که کشور عراق با تصمیماتی که اخذ کرده است به هیچ عنوان ویزا را حذف نخواهد کرد گفت: باتوجه به مشکلاتی که سال گذشته به دلیل حذف ویزا صورت گرفت دولت عراق تصمیم گرفت مکان های صدور ویزا را افزایش دهد اما به هیچ عنوان ویزا برای زائران ایرانی را حذف نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه زائران باتوجه به تاریک بودن مسیر تنها در روز تردد کنند افزود: سال گذشته به دلیل تیرگی لباس زائران و تاریکی مسیر حوادث تاسف باری رخ داد که امید است امسال شاهد هیچ حادثه رانندگی نباشیم.
مدیر کل حج و زیارت خوزستان به بحث بهداشت کاروان ها اشاره کرد و گفت: بهداشت فردی پیش زمینه بهداشت گروهی است و امید واریم هر یک از زائران به بحث بهداشت اهمیت دهند و در کنار آن نیز محیط زیست را تمیز نگه دارند .
در استان خوزستان دو مسیر اهواز- چذابه و خرمشهر- شلمچه برای مسیر تردد زائران اربعین حسینی تعیین شده است که پیش بینی می شود بیش از ۵ میلیون زائر از این دو مسیر امسال در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر