کد خبر : 8533
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1395 - 9:41
748 views

شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است/یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت ایجاد مزارع پرورش ماهی‌های خاویاری است

شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است/یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت ایجاد مزارع پرورش ماهی‌های خاویاری است

به گزارش سفیر شوشتر، ابراهیم تقی پور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر با مساحتی قریب به ۹۰۰ هکتار  و سطح مفید استخرهای آبی ۴۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه منطقه استفاده شود. وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تولید ماهی  بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این روند با

به گزارش سفیر شوشتر، ابراهیم تقی پور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر با مساحتی قریب به ۹۰۰ هکتار  و سطح مفید استخرهای آبی ۴۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه منطقه استفاده شود.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تولید ماهی  بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این روند با مهندسی آبزی پروری در حال افزایش است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت پرورش ماهی در کشور بیان کرد: این روش تولید آبزی پروری در شرکت ماهی کارون پایدار نخواهد بود و برنامه های توسعه این شرکت در حال اجرا است.

وی به یکی از روش‌های افزایش تولید ماهی اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های افزایش تولید ماهی روش‌های تغذیه جدید و استفاده از غذاهای فرموله شده است.

تقی پور با اشاره به ظرفیت تولید بچه ماهی در این شرکت عنوان کرد: با توجه به وسعت و برنامه‌های انجام شده  در تولید بچه ماهی سالانه ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی را داریم.

مدیر عامل شرکت ماهی کارون به سند چشم انداز این شرکت اشاره کرد و افزود: سند چشم اندازی برای این شرکت نوشته شده و در این طرح برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شرکت ماهی کارون اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های میان مدت شرکت ماهی کارون تصریح کرد: احداث خط تولید خوراک آبزیان، احداث خط تولید عمل آوری و بسته بندی ماهی‌های تولیدی در شرکت و اصلاح روش کشت و پرورش از مهم‌ترین برنامه‌های میان مدت شرکت ماهی کارون است.

تقی پور به برنامه‌های بلند مدت شرکت ماهی کارون اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت شرکت ماهی کارون ایجاد مزارع پرورش ماهی‌های خاویاری است که تمام تلاش برای ایجاد این گام مؤثر برداشته می‌شود و ایجاد مزارع پرورش ماهی متراکم و نیمه مدار بسته نیز از برنامه‌های این شرکت است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت پرورش ماهیان گرم آبی به ایجاد احداث بازارچه فروش ماهی و اماکن توریستی در شرکت ماهی کارون اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت احداث بازارچه فروش ماهی و مراکز تفریحی است و با ایجاد این اماکن توریستی، محل اقامتی، صید تفریحی و ورزش‌های آبی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر