سد گتوند آب رود کارون را شور کرده است

 مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: سد گتوند آب رود کارون را شور کرده است.

به گزارش سفیر شوشتر، اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت رود کارون اظهارداشت: رود کارون به دلیل ورود پسماند‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی آلوده است و می‌توان گفت رود کارون از بین رفته است و حیات آبزیان این رود نیز به خطر افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات رود کارون سد‌های متعددی است که بر روی آن بسته شده است که در این میان بیشترین آسیب از سوی سد گتوند به رود کارون وارد شده است چراکه این سد به دلیل گنبد نمکی در کنارش، آب رود کارون را شور کرده است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای احداث سد گتوند میلیار‌دها هزینه شده است ولی باید بدانیم این سد رود کارون را از بین برده است و ما در زمینه شور شدن رود کارون و آلودگی آن به وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب اعتراض کردیم و آن‌ها با وجود این‌که متوجه این امر شدند، سکوت کردند.

کهرم بیان کرد: ۵ سد بر روی رود کارون احداث شده است و باعث شده است که حجم آب رود کاهش یابد و در این میان هرچه میزان آب کاهش یابد، آلاینده‌ها افزایش خواهد یافت بنابراین وضعیت رود کارون بحرانی است.

وی ادامه داد: راهکار نجات رود کارون این است که دریچه‌های سد را باز کنند تا جریان آب به راه افتد و همچنین بحران رود کارون که سد گتوند است حل شود و راهی در این زمینه و مشکل اندیشیده شود تا گنبد نمکی کنار سد گتوند از مسیر آب رود کارون جدا شود  که البته این امر نیاز به میلیاردها پول دارد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امیدورایم هرچه زودتر وضعیت رود کارون بهبود یابد.

منبع:تسنیم

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2701

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: