دیدار شعرا و پیشکسوتان فرهنگ و ادب شوشتر با امام جمعه شهرستان/+تصاویر

در روز بزرگداشت حافظ ، جمعی از شعرا ، پیشکسوتان و فعالان ادبی و فرهنگی شوشتر به دیدار امام جمعه رفته و ضمن گرامیداشت شعر و شخصیت حافظ شیرازی ، به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش سفیر شوشتر، این برنامه که به مناسبت و در آستانه ی عید غدیر ترتیب داده شد برای اولین بار به طور منسجم در شهرستان برگزار گردید.

علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با برشمردن ویژگی های شعر حافظ از شعرا خواست تا رمز جاودانگی حافظ را شناخته و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الأسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر نیز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه ، با ابراز خرسندی از راه اندازی و برگزاری چنین نشست هایی گفت: حافظ از شعرای بسیار ارزشمندی است که با تمسک به قرآن و اهل بیت توانست شعر خودش را شعر جاری در تمام اعصار کند و به گونه ای شعر سروده که گویی که فرزند همین زمان است.

ایشان از شعرای متعهد خواست تا در باب موضوعات مختلف مذهبی و فرهنگی ، قلمفرسایی کرده و ناگفته های دیگران را با هنرمندی و ظرافت شاعرانه به رشته ی تحریر درآورند.

وی افزود: شعرا و نویسندگان باید دوشادوش علما و روحانیت ، مسایل دینی، اعتقادی و سایر مسایل جامعه را با بیان هنرمندانه و شاعرانه تلطیف ، گسترش و بیان نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر در پایان پیشنهاد داد تا شاعران به منظور ترویج فرهنگ نماز و نماز جمعه ، به سرایش شعر پرداخته و در این جهت گامهای موثری بردارند و از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شوشتر خواست تا زمینه و شرایط لازم در این خصوص را برای شعرا فراهم نماید.

IMG-20141012-WA0002[1]IMG-20141012-WA0001[1]IMG-20141012-WA0004[1]IMG-20141012-WA0006[1]IMG-20141012-WA0003[1]

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4525

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: