کد خبر : 2958
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 5:10
657 views

تأثیر شیرین این میوه ترش در سوخت و ساز بدن

تأثیر شیرین این میوه ترش در سوخت و ساز بدن

زمانی اضافه وزن به سراغتان می‌آید که میزان کالری دریافتی بیشتر از نیاز روزانه باشد و شرایط وقتی بدتر است که هیچ فعالیت و یا ورزشی که این کالری اضافی را بسوزاند، نداشته باشیم. در این میان هر چند مصرف بعضی موادغذایی کمک کننده برای کاهش وزن است اما اثر غیرمستقیم دارند. به گزارش سفیرشوشتر،دکتر

زمانی اضافه وزن به سراغتان می‌آید که میزان کالری دریافتی بیشتر از نیاز روزانه باشد و شرایط وقتی بدتر است که هیچ فعالیت و یا ورزشی که این کالری اضافی را بسوزاند، نداشته باشیم. در این میان هر چند مصرف بعضی موادغذایی کمک کننده برای کاهش وزن است اما اثر غیرمستقیم دارند.

به گزارش سفیرشوشتر،دکتر محمد جواد حسین‌زاده متخصص تغذیه گفت: یکی از موادی که امروزه خیلی مطرح می‌شود استفاده از آب‌لیموترش تازه بصورت ناشتا است.
لیموترش حاوی ویتامین c‌ بسیار بالا است که برای سوخت و ساز مواد مختلف از جمله پروتئین و جذب آهن مفید است.
وی ادامه داد: آنتی اکسیدان لیموترش را می‌توان یکی از مهمترین خواص آن دانست. در بدن هر فرد، مواد اکسیدان ناشی از سوخت و ساز وجود دارد که باقی ماندن این مواد اکسیدان در بدن، خاصیت سرطان‌زایی زیادی دارند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی لیموترش، این مواد زائد را از بین می‌برد و بنابراین به نوعی به سوخت و ساز بهتر بدن کمک می‌کند.
این متخصص تغذیه اصلاح الگوی زندگی را مؤثرترین راه کاهش وزن دانست و گفت: درست است که مصرف موادی چون لیموترش تازه و یا استفاده از چای‌سبز، کمک کننده است، ولی تأثیرشان به اندازه‌ای نیست که بتوان این مواد را مؤثر برای کاهش وزن دانست و بهترین روش برای کنترل و کاهش وزن، سبک زندگی درست، کنترل میزان کالری دریافتی و استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه بطور مداوم در رژیم غذایی باید وجود داشته باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر