بقعه سیدمحمد بازارشوشتر خرداد امسال مرمت می شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت و استحکام بخشی بقعه سیدمحمد بازار شوشتر از ابتدای خرداد امسال آغاز می شود.

به گزارش سفیر شوشتر، افشین حیدری امروز اظهار داشت: هزینه این بقعه ازمحل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است .

وی گفت: گنبد سیدمحمد بازار شوشتر تنها گنبدی است که از دوران صفوی باقی مانده است و مرمت در این گنبد باید با رعایت همه اصول معماری انجام شود و نمی توان بدون بررسی تخصصی و کارشناسی دست به اقدامات زد.

حیدری با اشاره به این که قرار است طرح مرمت و استحکام بخشی در اسرع وقت به میراث فرهنگی تحویل داده شود، افزود: قراراست تا پایان اردیبهشت سال جاری طرح مرمت از مشاور به کارفرما داده شود و از ابتدای خرداد امسال اجرای سریع پروژه مرمت این بقعه آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد و این طرح در چند فاز اجرایی خواهد شد و در فاز نخست مرمت اضطراری در دستور کار است.

لازم به ذکر است؛ سیدمحمد بازار برادر امام رضا(ع) است که در شهرستان شوشتر مدفون است و بقعه ساخته شده بر مزار متبرک این امام زاده به دوران صفوی برمی گردد.

این بقعه در دوران احمد شاه قاجار مرمت شده است و از آن دوران به بعد تا کنون مرمت و بازسازی در آن انجام نشده است و بنا در سال ۱۱۱۵ در شوشتر ساخته شده است و با کد۷۱۵۱ در ردیف آثار ملی قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2570

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: