کد خبر : 6692
تاریخ انتشار : شنبه 2 خرداد 1394 - 16:25
615 views

مشکل کارگران «نی بر» در آستانه حل شدن است

مشکل کارگران «نی بر» در آستانه حل شدن است

به گزارش سفیر شوشتر، علی ربیعی عصر امروز در مراسم افتتاح زایشگاه بیمارستان شهدای شوشتر عنوان کرد: احداث بیمارستان دزفول و امیر کبیر اهواز پروژه های جدید خوزستان در بخش درمان هستند. وی افزود: پروژه نفت پاسارگاد نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در تاریخ سوم خرداد ماه در خرمشهر افتتاح خواهد شد. این پروژه

۲۰۱۵۰۵۲۳_۱۹۱۵۲۹

به گزارش سفیر شوشتر، علی ربیعی عصر امروز در مراسم افتتاح زایشگاه بیمارستان شهدای شوشتر عنوان کرد: احداث بیمارستان دزفول و امیر کبیر اهواز پروژه های جدید خوزستان در بخش درمان هستند.

وی افزود: پروژه نفت پاسارگاد نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در تاریخ سوم خرداد ماه در خرمشهر افتتاح خواهد شد. این پروژه به دلیل استخدام بر اساس بومی گزینی، آمار اشتغال در استان را افزایش می دهد.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای استان را مکلف کردیم که مهارت های لازم را به افراد بومی آموزش دهند تا بتوانیم استخدام ها در پروژه های جدید را از این افراد انجام دهیم.

ربیعی عنوان کرد: علاوه بر این، ما مطالعاتی صورت دادیم که بر اساس آن در مشاغل خرد و کوچک و حتی بخش های روستایی برای استان گام هایی از روز سوم و چهارم خرداد ماه برداشته شود. در این خصوص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: مشکل بازنشستگان نی بر نیز پس از ۲۰ سال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تامین اعتبار و در  آستانه حل شدن است. به همین منظور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگران نی بر در کشت و صنعت های نیشکر به طور فصلی کار می کنند که به طور عام شش ماه از سال را حق بیمه می پردازند.از آنجا که مسئولان این واحد در سالهای اخیر از روشهای مکانیزه برای بریدن نی یاری گرفتند بنابر این نیاز به استفاده از کارگران کمتر شد به همین دلیل ضروری بود کارگرانی که مدتهای طولانی کار می کردند با توجه به آنکه نی بری از مشاغل بسیار سخت و دشوار است باید بتوانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند. کارگران این کارخانه شش ماه بیمه پرداخت می کردند و شش ماه دیگر سال را فقط از بیمه های درمانی، بهره مند بودند.

بخش زایشگاه بیمارستان شهدای شوشتر با شش تختخواب عصر امروز با حضور وزیر اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح شد. در همین زمینه پنج هزار متر مربع از زمین های اطراف برای احداث بخش های جدید بیمارستان در نظر گرفته شد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر