Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the parsinews domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/safirshu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the white-label domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/safirshu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. بارگذاری ترجمه برای دامنه gooya زودتر از حد مجاز فراخوانی شد. این معمولاً نشان‌دهندهٔ اجرای کدی در افزونه یا پوسته است که خیلی زود اجرا شده است. ترجمه‌ها باید در عملیات init یا بعد از آن بارگذاری شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 6.7.0 افزوده شده است.) in /home/safirshu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
رویای ۲۰۰۰ ساله به حقیقت پیوست – سفیر شوشتر

رویای ۲۰۰۰ ساله به حقیقت پیوست

به گزارش خبرآنلاین، پل تنگه مسینا، که برآورد می‌شود تا اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی به پایان برسد، نقطه عطفی در تاریخ مهندسی و زیرساخت حمل‌ونقل اروپا محسوب می‌شود. به نقل از روزیاتو، پل معلق تنگه مسینا با طولی بالغ بر ۳.۶ کیلومتر، رکورد طولانی ترین پل معلق جهان را از آن خود خواهد کرد و رکورد پیشین متعلق به پل چاناکاله ترکیه را پشت سر خواهد گذاشت. برآوردهای اولیه هزینه این پروژه عظیم حدود ۱۲ میلیارد یورو..

به گزارش خبرآنلاین، پل تنگه مسینا، که برآورد می‌شود تا اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی به پایان برسد، نقطه عطفی در تاریخ مهندسی و زیرساخت حمل‌ونقل اروپا محسوب می‌شود.

به نقل از روزیاتو، پل معلق تنگه مسینا با طولی بالغ بر ۳.۶ کیلومتر، رکورد طولانی ترین پل معلق جهان را از آن خود خواهد کرد و رکورد پیشین متعلق به پل چاناکاله ترکیه را پشت سر خواهد گذاشت. برآوردهای اولیه هزینه این پروژه عظیم حدود ۱۲ میلیارد یورو است که اتحادیه اروپا ۵۰ درصد از هزینه‌های طراحی زیرساخت ریلی را تقبل کرده است.

احداث پل در تنگه مسینا، که محل تلاقی دریاهای یونی و تیرنی است، با چالش‌های فراوانی روبروست. این منطقه به دلیل جریان‌های دریایی شدید و فعالیت‌های لرزه‌ای شناخته شده است. زلزله مخرب سال ۱۹۰۸ که بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در این منطقه به کام مرگ فرستاد، اهمیت مطالعات فنی و ایمنی را دو چندان می کند.

رویای ۲۰۰۰ ساله به حقیقت پیوست

طراحان پل ادعا می‌کنند سازه آنها قادر به مقاومت در برابر زلزله‌های تا ۷.۵ ریشتر و بادهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پل شامل سه خط عبور برای وسایل نقلیه در هر جهت و خطوط راه‌آهن خواهد بود که کارایی حمل‌ونقل را افزایش خواهد داد.

یک رویای باستانی

ایده اتصال سیسیل به سرزمین اصلی ایتالیا به دوران روم باستان بازمی‌گردد. در سال ۲۵۲ پیش از میلاد، کنسول متلوس با استفاده از بشکه‌ها و قایق‌ها، فیل‌های جنگی را از تنگه عبور داده بود. با وجود تلاش‌های مکرر در طول تاریخ، این پروژه هرگز محقق نشده بود.

۵۸۵۸

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=19673

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: