مصاحبه اختصاصی سفیرشوشتر با حسین رضازاده

سفیر شوشتر: بیوگرافی را از خودتان بفرمائید؟

رضا زاده: حسین رضا زاده متولد ۱۳۵۷ در شهرستان اردبیل وزنه برداری را از ۱۴ سالگی شروع کردم، دارای ۲ طلای المپیک ، ۵ طلای جهانی ، ۲ طلا و ۱ برنز آسیایی و ۱برنز جهان میباشم و فارغ التحصیل کارشناسی رشته تربیت بدنی هستم.

سفیر شوشتر: چگونه به وزنه برداری علاقه مند شدید؟و مشوق اصلی شما چه کسانی بودند؟

رضا زاده: من خودم وزنه برداری را دوست داشتم باشگاه هم نزدیک مدرسه ام بود با تلاشی که مربیان در اردبیل برای من کشیدند در سن ۱۶ سالگی به اردوی تیم ملی در زمان ایوانف دعوت شدم و به طلای جهانی و المپیک رسیدم ، مشوق اصلی من پدر و مادرم بودند.

سفیر شوشتر: بنظر شما یک وزنه بردار از نظر فیزیک بدنی باید به چه شکل باشد؟

رضا زاده: سوال خوبی پرسیدید بیشتر مردم فکر میکنند وزنه برداری همش به قدرته و وزن آدم رو میسوزونه اما هیچ وقت وزنه برداری قد را نمیسوزاند الان شما نگاه کنید قد خودم ۱۸۵ هستم و بهداد سلیمی ۱۹۳ سانتیمتر و اصلا این صحت ندارد که وزنه برداری را باعص سوزاندن قد میشود،یک وزنه بردار در کنار قدرت باسد تکنیک و سرعت را نیز داشته باشد.

سفیر شوشتر: شما بعنوان متولی اصلی وزنه برداری در کشور چه برنامه هایی برای کشف استعدادها دارید؟

رضا زاده: فدراسیون ما کمیته استعدادیابی دارد و این کمیته با هیئت های استانی هماهنگی کامل دارد بعنوان مثال در استان خوزستان کمیته استعدادیابی با حضور در استان برای مربیان استانی کلاس برگزار میکند و با هماهنگی با آموزش پروش همان استان و شهرها از بین دانش آموزان بین ۱۳ و ۱۴ سال که بهترین سن برای وزنه برداری است انتخاب میشوند و در آموزشگاههای وزنه برداری آماده میشوند برای شرکت در مسابقات جوانان که در سنین ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ سال است.آقای سلیمی به همین روش جذب وزنه برداری شد.

سفیر شوشتر: شما چه اطلاعاتی از سطح و کیفیت وزنه برداری در خوزستان و شوشتر دارید؟

رضا زاده: من خودم در آماده سازی تیم ملی برای مسابقات المپیک سیدنی در خوزستان و اهواز و ماهشهر اردو داشتم در استان خوزستان وزنه بردارهای قهرمان بزرگی داشته و دارد در زمان شادروان محمد زمان مهمدی فعالیت های خوبی صورت گرفته و پس از ایشان ما این مسئولیت را به آقای قریشی دادیم که خود ایشان از قهرمانان وزنه برداری هستند.هیئت شوشتر نیز به خوبی مشغول فعالیت است.

سفیر شوشتر: بنظر شما وزنه برداری در مجموع وزنه ها به در مجموع به ۵۰۰ کیلو گرم میرسد؟

رضا زاده: در زمان بنده خودم هم میخواستم به این مجموع برسم ولی بسیار سخته ، الان در حدود ۱۵ ساله که این رکورد با ۴۷۲ کیلو در اختیار خودم است و فکر نکنم کسی بتونه برسه (میخندد).

سفیر شوشتر: درباره کیفیت برگزاری مسابقات به میزبانی شوشتر و دانشگاه آزاد چه نظری دارید؟

رضا زاده: همه ی سرپرستان تیم ها طی نامه ای از برگزاری این مسابقات تشکر کردند.در هوای گرم شوشتر هم سالن مسابقات و هم خوابگاه که در اختیار قهرمانان گذاشتند بسیار خنک و خوب بود جا دارد که از آقای دکتر حسینی ریاست واحد شوشتر که همکاری خوبی با هیئت استان داشتند تشکر کنم واقعا این کمک استان خوزستان و شهر شوشتر را بر روی آنتن قرار داد ،باز هم از نماینده محترم شوشتر ،معاون سیاسی اجتماعی اسنتانداری خوزستان مهندس خبیر و آقای فرماندار بابت برگزاری این مسابقات تشکر میکنم.

سفیر شوشتر: با توجه به عضویت شما در شورای شهر تهران برنامه ای برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارید؟

رضا زاده: نه همین شورا شهر بسه(میخندد) سعی میکنم در همین رشته خودم به جوانان خدمت کنم.

سفیر شوشتر: بعنوان آخرین سوال چه کمکی به هیئت وزنه برداری شوشتر و جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی در نظر دارید؟

رضا زاده: انشالله از طرف فدراسیون یک ست کامل میله و وزنه که ارزش ریالی آن در حدود ۱۵ میلیون تومان است به هیئت شوشتر اختصاص میدهیم.

سفیر شوشتر: آقای ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

رضا زاده: بنده هم تشکر میکنم از حضور و اطلاع رسانی شما از مسابقات وزنه برداری

نویسنده : مصطفی رسائی

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4128

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: